چکیده برترین وبسایت های دکوری

دو شنبه 19 آذر 1397
ن : دکوری فروشی

تیشرت این پوشاک جادویی!

تیشرت ها در قلمروشان هستیم، جایی که می توان هر طرح و رنگی را دید و انتخاب کرد. اینجا همه چیز هست و هیچ چیز کم نیست. زنانه، مردانه، بچه گانه و خلاصه تمامی سنین و سلیقه ها از آن بهره مند خواهند شد. اصلاً از دنیای تیشـرت هیچ شخصی دست خالی بیرون نخواهد رفت و این همان خاصیت جادویی تیشـرت است!

 

در اروپا بیش از ۴۰ سال است تیشرت می پوشند و البته در آمریکا. در آسیا و آفریقا و دیگر قاره ها نیز می پوشند اما با قدمتی کمتر، مثلاً حدوداً ۳۰ سال! اما یک چیز در بین تمامی این قاره ها یکسان بوده و هست و آن دلربایی تی شرت از همان بدو ورود و تولد است. هیچ جامعه و مردمی را نمی توانی پیدا کرد که با دیدن اولین طرح تیشـرت و یا معرفی آن از طریق رسانه ها، دلش غنج نرفته نباشد!

این دل همان دلی ست که فقط با دیدن بهترین ها غنج خواهد رفت، حال ببینید تیشرت جادویی چه کرده که دل به این روز افتاده! اروپایی ها می گویند: باید تیشـرت را در هر شرایطی و هر محفلی پوشید، چون پوششی بسیار مناسب و زیباست و جا و مکان نمی شناسد، حتی در خواب! آنها از این پوشش زیبا و شاداب در هر مکانی استفاده می کنند: جشن های خصوصی، محفل های رسمی، باشگاه های ورزشی، مراکز آموزشی، فیلم ها و سریال ها و خلاصه هر جایی که انسان نیاز به نوعی پوشش خوب و جالب و البته جادویی داشته باشد تیشـرت ها آنجا هستند با تمام توان.

این دیدگاه اروپایی ها به تدریج به سراسر جهان رخنه کرد چون آنها یک ابزار بسیار مؤثر و مفید و غول آسا و بسیار قدرتمند در اختیار داشتند و در استفاده از آن به شدت جلوتر از بقیه بودند: «رسانه های قدرتمند تبلیغاتی»؛ و اینگونه شد که تفکرات درست اروپایی ها در مورد استفاده از همین تیشرت ها به عنوان پوشاکی جادویی به سایر نقاط این کرۀ گرد نفوذ کرد و اوضاع اینگونه شد که می بینیم.

اکنون آسیا هیچ فرقی با اروپا ندارد، اروپا هیچ فرقی با آمریکا ندارد، آمریکا هیچ فرقی با آفریقای جنوبی ندارد، همه در نوع و شکل استفاده از این پوشش جذاب و چشمگیر، یکی هستند و از طرح ها و مدل های مشابه و یکنواخت استفاده می کنند و این همان قدرت سحر انگیز و جادویی تیشرت است.

شاید تبلیغات نقشی بسیار مهم در نفوذ دادن این پوشش ناب و زیبا در سایر جوامع داشته اما آن شاه کلید موفقیت تیشرت ها، همان قدرت طرح و مدل های متنوع و زیبا و تعیین کننده آنهاست که در نفوذ تی شرت های جادویی در قلب مردم و جوامع، بزرگ ترین نقش را داشته است.

بیاید با هم تعداد طرح های متنوع تیشرت های مردانه را بشماریم! به نظر شما شدنی ست؟! مطمئناً نه غیر ممکن است. حال بیایید با هم تعداد طرح های تی شرت های زنانه را بشماریم! باز هم شدنی نیست. کار به جایی رسیده که واقعاً هیچ مرکز آماری قادر نخواهد بود چنین کار بزرگی را انجام دهد چون تعداد و تنوع طرح های تیشـرت در حال حاضر مانند تنوع گونه های پرندگان مختلف در سراسر جهان است، هر وقت آنها سرشماری شدند، تیشـرت نیز سرشماری خواهد شد!

 

تیشرت ها در چه کشورهایی بیشتر غوغا کردند؟

مطمئناً الآن همه سریعاً خواهید گفت: کشورهای اروپایی و آمریکایی. با عرض پوزش کاملاً غلط است! شاید برایتان جالب باشد بدانید بیشتر از کشورهای قارۀ آمریکا و اروپا، این آفریقایی ها بودند که با ورود تیشرت به دنیای پوشاکشان به شدت بهت زده و دچار تغییرات اساسی در نوع پوشش و حتی حرکات خاص اجتماعی و زندگی شدند.

حتماً در فیلم ها و یا مستندهای مختلف خارجی دیده اید که یک یا چند مرد یا زن آفریقایی با پوشیدن تیشرت هایی خاص و رقص و آوازهایی مختص آفریقایی ها، سرگرم حرکاتی عجیب و غریب هستند!

این رفتارها و حرکات ناب آفریقایی، از گذشته های دور نیز در جوامع آنها وجود داشت اما با ورود پوششی زیبا به نام تیشرت در قرن ۲۰ میلادی، گویی دنیایی جدید به سمت آفریقا باز شد و آنها را در آغوش تیشـرت جای داد؛ رفتارها کاملاً تغییر کرد، نوع راه رفتن ها عوض شد، تکیه کلام ها متحول شد، شکل آدامس جویدن ها دچار دگرگونی شد و خلاصه این تیشـرت جادویی کاری با آفریقا کرد که نگو!

و اما حالا و در عصر حاضر و قرن ۲۱ و سال ۲۰۱۸ باز هم آفریقایی ها همچنان سرگرم رفتارهای عجیب و جالب خود در آغوش همین پوشاک و پوشش جادویی یعنی تیشرت ها هستند. آنها خود هم نمی دانند که این تیشـرت چه غوغایی کرده و خواهد کرد! شاید اگر از آنها بخواهیم تأثیر این پوشش بر نوع رفتارشان را ذکر کنند خیلی هم نتوانند پاسخ درستی ارائه کنند اما تأثیرات تیشـرت جادویی بر رفتارشان کاملاً پیداست.

 

فروشگاه اینترنتی جانلوئیجی

تیشرت

 



:: برچسب‌ها: تیشرت ,


پنج شنبه 15 آذر 1397
ن : دکوری فروشی

تی شرت پوششی برای تمام فصول !

تی شرت  پوششی برای تمام فصول ، شاید با دیدن  این جمله کمی تعجب کنیم اما این واقعیتی تاریخی و بسیار قدیمی ست که از گذشته های دور هم در مورد انواع تی شرت گفته می شود. تی شرت از ابتدای تولید و معرفی به مصرف کنندگان، مانند امروز مورد استفاده نبود بلکه به عنوان نوعی لباس زیر مورد استفاده قرار می گرفت.

انواع تی شرت و پوششی که به عنوان لباس زیر مورد استفاده بود هم برای پسرهای جوان و هم دخترهای جوان و نوجوان موجود بود و هر دو جنس زن و مرد، این نوع پوشش را فقط به عنوان پوششِ زیرین لباس اصلی استفاده می کردند، اما چه شد که تی شرت ها به شکل امروزین خود در آمده و هم اکنون جزوِ یکی از اصلی ترین و مهم ترین پوشش های جامعه در آمدند؟

تی شرت به نوعی پیراهن و پوشش نیم تنه گفته می شود که برای پوشاندن قسمت بالایی یا نیم تن? بالایی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. تی شرت ها طبق قوانین مشخصی که از ابتدای تولیدشان وجود داشته باید دارای آستین های کوتاه، بدون یقه و همچنین بدون دکمه باشند اما امروزه این تعریف کمی تغییر کرده است و می بینیم که تیشرت های یقه دار، تی شرت  های دکمه دار و یقه دار (پولوشرت) و… نیز به وفور و در طرح و رنگ های بسیار متنوع نیز موجود است.

هزاران طرح و رنگ از تی شرت ها در هر سایزی و برای هر سنی به وفور موجود است، از هر مارک و برندی که بخواهید. دیگر کار به جایی رسیده که هر تولیدکننده ای به راحتی و فقط با یک دستگاه برش و دوخت ساده به سرعت و با تمام توان خواهد توانست مدل های متنوعی از این پوشش جذاب را برای هر سلیقه ای تولید نماید.

 

تی شرت چرخش از زیر به رو!

و اما چطور شد که تی شرت به عنوان نوعی لباس زیر، امروزه به عنوان لباس اصلی مورد استفاده قرار می گیرد؟ تقریباً 2 سال پس از اینکه اولین مدل ها و طرح های تی شرت در قرن 20 میلادی توسط تولیدکنندگان محدود آن زمان به بازار عرضه شد، برخی از کمپانی های تبلیغاتی که به عنوان مشاورین بازاریابی همین تولیدکنندگان در کنار آنها اقدام به مشاوره های گوناگون در زمینه های مختلف می کردند، پیشنهادات متنوعی برای انجام تبلیغات گسترده مطرح کردند.

یکی از پیشنهادات آنها این بود که می توان از همین تولیدات بسیار زیاد و متنوع تی شرت در این شرکت ها با چاپ برند و نام کمپانی و شرکت تولیدکنند? آنها، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار مؤثر و مهم استفاده کرد تا به این شیوه بتوان حتی در سایر کشورها نیز مشتریان بیشتری را جذب کرد.

با توجه به اینکه در آن سال ها فقط نام کمپانی و شرکت تولیدکنند? تی شرت ها به صورتی کاملاً کوچک و محدود در زیر یقه یا انتهای پایینی لباس درج می شد، آنچنان بردِ تبلیغاتی برای شرکت نداشت و آنها به این نتیجه رسیدند که می بایستی این آرم ها با ابعاد بزرگتر و کاملاً مشخص تر در پشت یا جلوی تی شرت ها چاپ شوند.

دقیقاً پس از این تغییر رویه در تولید تی شرت ها بود که به تدریج و اما به سرعت این لباس ها به لباس های اصلی و پوشش رویی تبدیل شدند. نه تنها خود کمپانی ها بلکه مصرف کنندگان نیز به شدت به این امر تمایل نشان دادند و اینگونه شد که تیشرت به یکی از مهم ترین، زیباترین و پر طرفدارترین لباس های مخصوص جوانان و نوجوانان تبدیل شد.

و اما اکنون اوضاع کاملاً تغییر کرده است. دیگر نمی توان حتی تعداد شرکت های تولید کنند? تی شرت در سراسر جهان را حتی سرشماری کرد و آماری درست از تعداد آنها ارائه داد. فقط در کشوری مانند چین که به غول سرسام آور تولیدات متنوع و هزار رنگ معروف است و در شهر بندری شانگهای بیش از 2000 تولیدکنند? کوچک و بزرگ خانگی و شرکتی، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال تولید 100 ها هزار تی شرت متنوع و رنگارنگ هستند.

اگر بخواهیم از نظر سطح علاقمندی و جذابیت پوشش جوانانه، لباس ها را رتبه بندی کنیم مطمئناً تی شرت ها در صدر این لیست قرار دارند، برای هر دو جنس دختر و پسر.

 

فروشگاه اینترنتی جانلوئیجی

تی شرت



:: برچسب‌ها: تی شرت ,


یک شنبه 11 آذر 1397
ن : دکوری فروشی

دکوراسیون داخلی با طرح هایی از دکوراسیون شرقی و غربی

دکوراسیون داخلی و چیدمان داخلی آن، یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین کارهاست که تقریباً تمامی افراد در طول زندگی خود چندین و چند بار به شیوه های مختلف و با استفاده از ابزار و سلیقه های متنوع آن را انجام داده اند. این تغییر دکوراسیون یا ایجاد دکوراسیون جدید را می توان به شیوه ها و راه های مختلفی انجام داد.

 

در هر کشوری با هر سطح از فرهنگ و آداب و رسومی می توان ابزار بسیار متنوعی برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی بسیار زیبا تهیه کرد که این ابزار می توانند یا بومی منطقه و تولید همان کشور بوده یا اینکه از سایر نقاط به آنجا آورده شده باشند مانند بسیاری از ابزار چوبی و مجسمه ها که گاه هزاران کیلومتر راه طی کرده و خود را از یک طرف کرۀ زمین به آن سوی آب ها می رسانند. در واقع اینجا به نوعی صدور فرهنگی انجام شده است یعنی کشور یا منطقه ای از جهان با ارسال لوازم و ابزار دکوری و مؤثر در دکوراسیون داخلی به نوعی حضور خود را در آن سوی آب ها گوشزد می کند.

در دکوراسیون داخلی و تغییرات مربوط به آن، وجود چنین ابزاری به شدت لازم و گاهی حیاتی ست. به عنوان مثال گاهی لازم است شما برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل خود حتماً از طرح های شرقی و آسیایی با غلظت زیاد استفاده کنید تا نهایتاً به آن طرح دلخواه و سوژۀ اصلی خود دست یابید.

برای روشن تر شدن موضوع، بیاید با هم سری به یکی از کشورهای شرقی و البته یکی از پر رمز و رازترین آنها یعنی کشورها اژدها خیز «چین» بزنیم تا ببینیم در این کشور پهناور معمولاً از چه ابزاری برای دکوراسیون داخلی منازل و یا ادارات و هتل ها و سایر مکان ها استفاده می شود. آیا اصلاً رفتن به چین و بررسی ابزار و ادوات تعیین و تغییر دکوراسیون داخلی مؤثر است یا اینکه آنجا و در کشور اژدها نیز، دقیقاً شرایط مانند سایر نقاط جهان بوده و ابزار و وسایل دکوراسیون داخلی با دیگر مناطق، یکی ست. با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون داخلی و دکوراسیون شرقی در چین

با شنیدن نام چین شاید بلافاصله یاد کالاهای بنجل و بی کیفیت چینی بیافتیم و همه صدایی از نهان برون دهیم که «پوفففففف باز هم جنس چینی!» اما همیشه هم این گونه نیست. در شرق مردمان این کشورها با توجه به تعدد و تکثر فرهنگی بسیار زیادی که دارند از وسایل و ابزار مختلفی برای دکوراسیون داخلی و ایجاد تغییرات ناب استفاده می کنند. در این کشورها، آنقدر وسایل و زمینه های متعدد برای ایجاد این تغییرات موجود است که دیگر هیچ نیازی به ایجاد طرح های جدید و به اصطلاح مدرن نیست! البته وجود آنها نیز با توجه به نیاز جامعه و درخواست سلابق مختلف، لازم و ضروری ست که به خوبی و به سرعت در حال تولید و عرضه است.

به عنوان مثال یکی از پر رنگ ترین و زیباترین ابزار دکوراسیون داخلی در کشور چین استفاده از «نور» در موارد مختلف و به شیوه های گوناگون است. شاید در ابتدا دیدن این جمله و استفاده از نور کمی گنگ و غیرقابل فهم باشد اما با کمی توضیح به شدت جالب نیز خواهد شد. این سنت دیرینه نه تنها در دکوراسیون داخلی و در منازل، بلکه در مکان های عمومی و ادارات، هتل ها، مراسمات رسمی و حتی آئینی بسیار مهم چین به وفور استفاده می شود.

چینی ها از هزاران سال و از زمان سلسله های تاریخی و پادشاهان بزرگ خود که بسیاری از آنها هم عصر با پادشاهان ایرانی و رومی نیز بودند به شدت به استفاده از ترکیبات متنوع «نور» علاقه داشتند به این شکل که برای دکوراسیون داخلی قصرها و محافل خصوصی و عمومی خود، از چراغ های روشن که از روغن تغذیه می کردند در داخل یک توپی کاغذی یا ترکیبی از کاغذ و پوست بسیار نازک حیوانات که از داخل با روغن هایی مقاوم در برابر حرارت از بدن جانوران عایق شده بود استفاده می کردند.

این چراغ های رنگی تقریباً همان کارکرد چراغ های متنوع رنگی امروزی را داشت که امروزه ما در منازلمان برای تغییرات متنوع و نوردهی بیشتر و البته تلطیف روحیه، از آنها استفاده می کنیم. به نوعی دکوراسیون داخلی در هزاران سال قبل هم در شرق دور و البته در کشورهایی مانند جمهوری خلق چین به خوبی و با شدت زیاد وجود داشته است.

حال، همین فرهنگ و قدمت تاریخی در مورد دکوراسیون داخلی در چین، امروزه نیز در سراسر این کشور پهناور به خوبی و به وضوح قابل مشاهده است. گردشگران و تاجرانی که به وفور به این کشور بزرگ سفر می کنند به خوبی می توانند این ابزار بسیار بزرگ و مهم و تأثیر گذار دکوراسیون را در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ چین و به خصوص در شهرهایی مهم مثل «شانگهای»، «دالیان»، «ووشی»، «جینان» و… مشاهده کنند.

این ابزار مهم شرقی و دکوراسیون شرقی امروزه در کشور ما هم به خوبی و وفور قابل دسترس است. پیدا کردن آن هم اصلاً کار دشواری نیست و می توان با صرف مدت زمان کمی در فروشگاه ها و گالری های مختلف، این ابزار زیبای دکوراسیون شرقی را به خوبی مشاهده و خریداری کرد.

چیدمان، طراحی و دکوراسیون داخلی هر مکانی با این ابزار زیباسازی شرقی به شدت لذت بخش و مفرح خواهد بود چون رنگ و بویی شرقی تر به مکان ها می بخشد.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده: طیب عالی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی,


چهار شنبه 11 مهر 1397
ن : دکوری فروشی

کوسن های چهارگانه رمز پیروزی هر خانه!

کوسن های چهارگانه می توانند راهکاری بسیار مناسب برای زیبایی هر چه بیشتر منزل باشند.حتماً شما هم مانند ما روزانه هزاران

بار با بسیاری از وسایل و لوازم منزل که در فروشگاه های سطح شهر برای فروش عرضه می شوند برخورد دارید و بسیاری از ملزومات

و احتیاجات هر خانه ای را در تمامی این فروشگاه ها می بینید. یکی از این وسایل و حتی می توان گفت ملزومات و ضروریات امروز،

کوسن است، بله کوسـن!

 

وسیله ای نرم و راحت و البته بسیار زیبا که در هزاران طرح و رنگ گوناگون در بازار موجود است و هر سلیقه ای را پوشش می دهد حتی

افراد بد سلیقه را! مدل های متنوع کوسن آن چنان زیاد و مختلف هستند که گاهی برای انتخاب و خرید دچار تردید می شویم. حتی اگر

طرح و رنگ مورد نظر خود را از قبل و با مشورت اعضای خانواده هم مشخص کرده باشید، باز هم وقتی صدها مدل از کوسـن را مقابل خود

ببینید از فرطِ زیبایی و چشم نوازی آنها، در انتخابشان کار سختی خواهید داشت خصوصا در مورد همین کوسن های چهارگانه زیبا.

و اما پس از خرید هم تازه دردسرهایمان آغاز می شود! می پرسید چرا؟! خب معلوم است، وقتی شما کوسنی زیبا و دوست داشتنی را

از لیست کوسن های چهارگانه تهیه و به منزل وارد کنید، در چیدمان و گذاشتن آن هم مطمئناً دچار شک و تردید و همچنین نوعی وسواس

دوست داشتنی! خواهید شد.دقیقاً مانند لحظاتی که همراه با نامزد خود، در حال مکالمه و مجادله ای محکم اما شیرین و لذت بخش بر سر

موضوعی هستید! اینجا و در نوع استفاده از عشق جدیدتان! «کوسن» ممکن است دچار تردید در مکان استفاده از آن شوید که آیا بهتر است

روی مبل ها باشد یا روی صندلی ها و یا بر روی تخت خوابمان از این اشیاء بالشتکی نرم و زیبا و دوست داشتنی استفاده کنیم؟! بگذریم!

کوسن ها عناصر بسیار مهم و تعیین کننده ای در زیبایی و روح بخشیدن به منازل هستند تا جایی که می توان حتی با ۳-۴ عدد یا ۳-۴ طرح

از آنها که همان کوسن های چهارگانه  هستند چنان فضای دلنشینی را در خانه ساخت که اعضای خانواده پس از ورود، تفاوت های آشکار و

دوست داشتنی اش را به خوبی و به وضوح لمس کنند. کوسن های چهارگانه اینگونه وارد گود می شوند! این اشیاء تپل و نرم و دوست

داشتنی می توانند برگ برندۀ شما در رقابت با فامیل باشند پس تا می توانید برای پیروزی در این رقابتِ سنگین و همیشگی از این ابزار

زیبا و مفید نهایت استفاده را بکنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۴ طرح کوسن بسیار زیبا و البته بی نظیر و دوست داشتنی یعنی همان کوسن های چهارگانه آشنا کنیم

که در سراسر جهان و البته کشورهای پیشرو در زمینۀ هنر، به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند. کشورهایی که حتی کوچکترین مسئله ای

را با دقیق ترین متر و معیارها بررسی و می سنجند. این ابزار زیبایی و برتری یعنی «کوسن» در آن جوامع نیز به شدت مورد استقبال و توجه

است. با ما همراه باشید.

 

کوسن پاپیونی

کوسن پاپیونی به عنوان اولین نمونه از کوسن های چهارگانه یکی از برترین و زیباترین و دلچسب ترین کوسنهایی ست که تا کنون ابداع و تولید

شده است. اصلاً شنیدن نام پاپیون به تنهایی برای بسیاری از افراد، لذت بخش و دوست داشتنی ست و برای آنها یادآور خاطرات بسیار شیرین

در زندگی و جشن های مختلف است. حال عده ای دست به کار شده و از همین عنصر دوست داشتنی یعنی «پاپیون» چندین طرح و رنگ بسیار

زیبا از کوسن ساخته اند که در تمام جهان رواج یافته و در لیست کوسن های چهارگانه قرار گرفته است.

برخی برای ساخت و دوخت کوسن پاپیونی یک یا چند کوسن مربعی شکل در همین ابعادی که مرسوم است را تهیه کرده و روی هر کدام، یک عدد

پاپیون زیبا می دوزند یا با چسب حرارتی با دقت فراوان خوب محکم می کنند؛اما ساخت کوسـن های پاپیونی را به شکل دیگر و با فرمی کاملاً به

شکل پاپیون هم می توان انجام داد.کوسن

به جای اینکه چند طرح سادۀ کوسـن را تهیه کنید و روی آنها را با طرح های زشت! و زیبا از پاپیون تزئین نمایید می توانید کلا خودِ کوسـن را به

شکل پاپیونی بزرگ ببرید و بدوزید. منظور دقیق ما از کوسن پاپیونی این طرح بود، کوسنی بزرگ به شکل و فرمی مانند پاپیون. این همان طرح

بکر و نابی ست که تمامی میهمان ها و آشنایان شما را میخکوب خواهد کرد.کوسن

کار سختی هم نیست، اگر خواستید می توانید آن را به صورت آماده از بازار تهیه کنید، اگر نشد و یا نخواستید، می توانید به راحتیِ آب خوردن،

خودتان در منزل با کمی وقت و حوصله چند عدد از این عناصر روح بخش به منزلتان را با سلیقۀ فراوانی که در شما سراغ داریم، بدوزید. این اولین

طرح از کوسن های چهارگانه ما بود؛و اما تا پایان با ما همراه باشید تا در چیدمان این کوسن های چهارگانه هم بیشتر همفکری کنیم!

 

کوسن شکلاتی

کوسن های چهارگانه دارای یک عضو خوشمزه نیز هستند؛ کوسن شکلاتی. شکلات چیز خوشمزه و شیرینی ست اما وقتی شیرین تر خواهد شد

که از طرح و شکلش برای ساخت هر چیزی که فکر می کنیم جذاب است استفاده کنیم. یکی از بهترین موارد استفاده از طرح های ناب شکلات ها،

استفاده کردنِ شکلات پیچ در دوخت و طرح های کوسـن است. کوسن شکلاتی هم همان طرح نابی ست که در تمام جهان و در بسیاری از کشورهای

غربی اخیراً مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن شده است.کوسن

کوسـن هایی زیبا در طرح های مختلف با انواع پارچه های زیبا و لطیف که هر تولید کننده و طراحی با توجه به فکر و سلیقۀ خود چندین طرح از آن را روانۀ

فروشگاه های پر طرفدار شهر کرده است. کوسن های شکلاتی که در بین کوسن های چهارگانه از زیبایی خاصی برخوردارند همان کوسـن هایی هستند

که به جای چهار گوش بودن، دقیقاً مانند یک شکلات خوشمزه، کمی دراز و متکایی بوده و دو طرفش را مانند دو طرف شکلات پیچیده اند و با دوختی زیبا

ثابت نگه داشته اند.کوسن

سعی کنید برای خرید کوسن شکلاتی به طرح های روی آن به دقت توجه کنید و تا جایی که امکان دارد از رنگ های شاد و البته کمی متفاوت نسبت به

مبلمان خود استفاده کنید تا زیبایی آنها بیشتر نمایان شود؛ متفاوت بودن رنگ ها، اولین عامل در به چشم آمدن هر شی‌ء ست و زیبایی و طرح های ناب

آنها را بهتر به رخ می کشد.کوسنکوسن

کوسن

این کوسـن های شیرین بامزه، هم می تواند شکلی دوست داشتنی تر به منزل و مبلمان شما ببخشد و هم از نظر ابعاد و کشیدگی ظاهری، بسیار مناسب

برای استفاده بر روی تخت خواب و خوشخواب شما نیز می باشند. این هم دومین کوسـن از کوسن های چهارگانه ما.

خدماتور

نویسنده: طیب عالی



:: برچسب‌ها: کوسن,


دو شنبه 31 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

کوسن

کوسن ولنسی مدل cs

 

نمی دانیم اصلا نام کوسن ولنسی مدل cs را شنیده اید یا نه اما مدت هاست این برند و این تولید کننده در حال تولید مدل های متنوع و زیبا و همچنین طرح های بی نظیری از کوسن هاست که بسیار با کیفیت هم هستند و در ابعادی مناسب و استاندارد هم تولید می شوند.

این کوسن ها را می توانید در هر طرح و رنگی تهیه و در منزل و در موقعیت های دیگر هم استفاده کنید. البته بیشترین طرح هایی که کوسن ولنسی مدل cs تولید و عرضه کرده کوسنهای مربعی بوده اما طرح های متنوع دیگری نیز داشته و دارد.

این مدل از کوسن معمولاً در پکیج های دو عددی به فروش می رسد که بسته بندی آن نیز از نوع مرغوبی ست و می تواند نظر خریدار را جلب نماید. در تولید آن هم سعی شده است تا در ابتدای امر از الیاف حساسیت زا به هیچ عنوان استفاده نشده و از انواع مرغوب استفاده نمایند.

همچنین این برند سعی نموده تا از طرح های ساده و البته چشمگیر در تولید کوسن استفاده کند تا هم سادگی  را به رخ بکشد و هم ابهت و جذابیت را که باید گفت واقعاً هم در این کار موفق بوده است.

کوسن ولنسی مدل cs را در پکیج های 2 عددی می توان با قیمتی در حدود 50 هزار تومان خریداری کرد که در این ابعاد و این سطح از کیفیت و کاربرد، واقعاً قیمت مناسبی ست.

البته علاوه بر این مدل از کوسنها، مدل های دیگری مانند «کوسن هومیلا» را نیز می توان تقریباً با همین قیمت ها تهیه کرد. کوسن هومیلا یکی از زیباترین کوسنهایی ست که تولید می شود و تولید کنندۀ آن نیز در بسیاری موارد فقط طرح های ساده را هدف قرار داده چون در بر گیرندۀ تمامی سلایق بوده و می توان از آن در هر موقعیتی استفاده کرد.

چه کوسن ولنسی مدل cs و چه کوسن هومیلا هر دو قیمتی تقریباً یکسان دارند و از نظر کیفیت نیز در یک حد هستند و ابعادشان نیز تقریباً یکسان است شاید با کمی تغییر که آن هم اصلا مهم نیست.

همچنین هر دو را می توان در صورت کثیف و کدر شدن به راحتی شست و از بابت تغییر رنگ و ... کاملاً مطمئن بود. این مدل های کوسن ، نسل برتر و امروزینِ همان اشیاءِ قدیمی و نمادینِ اجدادمان هستند که دست به دست چرخیده و با هزاران ایده و تفکر و خلاقیت و همچنین استفاده از انواع دستگاه های مدرن و ... پیوند خورده و نهایتاً به این شکل تولید و به دست خودمان رسیده است.

 کوسن ولنسی مدل cs را می توان حتی بر روی تخت ها و خوشخواب هم استفاده کرد چون ابعادی در حدود 40 سانتیمتر دارد. چنین ابعادی در واقع اندازۀ معمول و عرفِ یک بالشتِ راحتی ست. برای تزئین تخت خواب شما هم واقعاً مناسب است چون از زیبایی و شفافیت خاصی برخوردار است.

می توانید فقط با خرید 4 یا 6 عدد از آنها، نیازِ کوسنهای مبل هایتان را بر آورده نمایید. همچنین از آنها در اتاق خواب ها استفاده کنید و البته در سفرهایتان به خوبی آنها را نیز همراه داشته باشید.

کوسن ولنسی مدل cs همان ابزارِ راحتی همه فن حریف شماست!

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده: طیب عالی



:: برچسب‌ها: کوسن,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

شلف

شلف باکس زیبایی در کنار مدرنیته

شلف باکس یکی زیباترین انواع شلف هاست که در هر نوع منزل و یا حتی محیط کاری می توان از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.این نوع از شلف ها دارای دیواره هایی برای محافظت از سقوط اشیاء قرار داده شده بر روی آنها هستند.

همچنین این دیواره های جانبی، به زیبایی بیشتر آنها نیز کمک بزرگی خواهد کرد. از شلف باکسواقعاً در هر فضا و دکوراسیونی می توان استفاده کرد البته با توجه بهنوع چینشِ دیگر وسایل. آنها به خوبی می توانند تمامی دکوری های شما را در دل خود جای داده و با امنیت کامل از آنها مراقبت نمایند.

در برخی کشورها مانند فرانسه که یکی از کشورهای اروپایی و به شدت هنر دوست می باشد از تمامی انواع و رنگ های شلف استفاده می شود به خصوص همین شلف باکس که به نوعی یکی از طرح های مدرن و هماهنگ با سایر وسایل مدرن و امروزی منزل است.

فرانسوی ها از ترکیب و چینشِ بسیار بی نظیرِ شلف باکسها در کناره ها و بالای میز تلویزیون به خوبی استفاده می کنند، یعنی ابتدا تلویزیون روی میز تلویزیون وکف منزل قرار می گیرد و بعد اطراف و بالایش را پر از باکس های متنوع و متغیر شلف می کنند تا زیبایی رادو چندان نماید.

همچنین گاهی حتی خودِ تلویزیون و یا همان ال ای دی را نیز در دلِ یکی از همین شلف باکسهای بزرگی که روی دیوار نصب شده است قرار می دهند تا ال ای نیز در ارتفاعی بیشتر از سطح زمین و میز تلویزیون های معمولی قرار بگیرد و به این شکل یک طرح بی نظیر و کاملاً مدرن و خاص را در پربازدیدترین نقطۀ منزل خود ایجاد می کنند.

همچنین ایتالیایی های مدرن و امروزی هم به خوبی هر چه تمام تر در تمامی نقاط کشورشان و در شهرهایی مانند رم در آپارتمان هایی که در ظاهر به شدت هنری و قدیمی به نظر می رسند، منازل امروزی خود را برپا کرده اند و در دلِ این منازل از بهترین و زیباترین شلف باکس استفاده می نمایند.

ایتالیایی ها هم مردمانی هنری و هنر دوستند و دارای طبعی تقریباً لطیف و علاقۀ بسیار زیادی به تزئین محل زندگی و منازل خود با بهترین المان های زیبایی دارند. که یکی از بهترین اِلمان ها، همین شلف باکسهای بی نظیر و زیباست. آنها به خصوص علاقۀ فراوانی به گذاشتن کتاب های خود و همچنین نسخ قدیمی کتاب ها در داخل این شلف باکس ها دارند تا بتوانند زیبایی قدیم و مدرنیته را در کنار هم نمایش دهند.

هر فردی می تواند با خلاقیت خود از این شلف های جعبه ای و محصور به خوبی استفاده کند. مثلاً شاید خانمی تمایل داشته باشد یک یا شلف باکس را در بالای کابینت های پایینی آشپزخانۀ خود نصب کرده و برخی بشقاب ها و لیوان های زیبای خود را در آنها بچیند. این کار اصلاً منعی نداشته و هیچکس هم نمی تواند از چنین ایده یا طرحی ایراد بگیرد چون به شدت زیبا و کارآمد خواهد بود.

یا می توان آنها را حتی بالای سینک ظرفشویی نیز نصب کرد که با کمی دقت و تحمل در انتخاب ابعاد و مکانِ درست نصب آنها، چنان دکوراسیونی را به خود و آشپزخانه تان هدیه خواهید کرد که دیگر اصلاً تمایل به ترک آشپزخانه را نخواهید داشت!

شلف باکس همان جعبۀ رؤیایی هر فردی برای قرار دادن وسایل دکوری و تزئین اتاق خواب ها، حال پذیرایی، آشپزخانه و هر جای دیگری از منزل است. با کمی تفکر و جابجا کردنِ برخی وسایل و اِلمان های زیباییِ دیگر در منزل، می توانید به طرح بی نظیری در منزل یا محل کارتان دست یابید، فقط کمی صبر و حوصله نیاز دارید.

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی



:: برچسب‌ها: شلف,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

شلف دیواری

شلف دیواری را بیشتر بشناسیم

تعداد افرادی که با شلف  آشنایی داشته باشند و آنها را با این نام بشناسند بسیار زیاد است
ولی با نام های دیگری مانند جعبه، باکس یا قفسه برای این ابزارهای دکوری نیز استفاده می‌کنند.
کسانی که بحث دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل مختلف را به شکل تخصصی و با جزئیات دقیق
دنبال می‌کنند استفاده از نام شلف  را برای آنها ترجیح می‌دهند و معتقدند که این وسایل متفاوت
از قفسه یا باکس‌های معلق هستند.

در این مطلب به بررسی جزئی‌تر و تخصصی آنها خواهیم پرداخت و عوامل مختلف مؤثر بر آنها را معرفی می‌کنیم.
در انتهای این مطلب نیز سعی می‌کنیم که روند کلی ساخت نمونه‌هایی از آنها را نشان دهیم
که می‌تواند اطلاعات ما را در مورد آنها کامل کند.

 شلف دیواری

شلف چیست؟

برای تعریف و معرفی شلف دیواری سعی می‌کنیم که به اصطلاحات و واژه‌های تخصصی و سنگین متوصل نشویم

و معمولاً به صورت ابزارهایی دکوری معرفی می‌شوند که قابلیت نصب بر روی سطوح مختلف را دارند و

می‌توانند فضای نگهداری و ذخیره سازی یک مکان را به طور چشمگیری افزایش دهند.
این تعریف آنها را به طور کلی و بدون جزئیات خاصی نشان می‌دهد، اما باید بپذیریم که تنوع آنها به

حدی است که در مکان‌های مختلف و به شکل‌های مختلف استفاده می‌شوند. انواع مختلف این ابزارها

را در ادامه بحث معرفی می‌کنیم. اما در شناسائی و معرفی آنها همین نکته کافی است که با توجه به

محل نصب و استفاده از آن‌ها، ممکن است از عناوین و لفظ‌های مختلفی برای آنها استفاده شود و تقریباً کاربرد آن‌ها را معرفی کند.

اهمیت شلف دیواری در طراحی دکوراسیون

با یک نگاه ساده و کلی به  شلف دیواری  می‌توان درک کرد که تا چه اندازه‌ای می‌توانند در دکوراسیون داخلی اهمیت داشته باشند.

این ابزارها، بدون تکیه بر فاکتور خاصی و تنها با استفاده از فضای داخلی منزل، شرایطی را فراهم می‌کنند که شخص

صاحبخانه فضای بیشتری برای چیدمان و تغییر دکوراسیون منزل خود داشته باشد. بنابراین اهمیت شلف را می‌توانیم

به دو بخش افزایش فضای ذخیره سازی و کمک به زیبا سازی محیط و طراحی دکوراسیون تقسیم کنیم.

از لحاظ ذخیره‌سازی اگر به کاربرد شلف ‌دیواری نگاه کنیم، وسایل و تجهیزات معلقی هستند که بر روی بدنه دیوار و

بر سطوح مختلف نصب می‌شوند و نیازی به تغییر ویژگی‌ها و خصوصیات اولیه سازه نیست. به همین دلیل با

کمترین تغییر و زحمتی می‌توان آنها را به شکل قفسه نصب کرد و از فضای ایجاد شده برای نگهداری وسایل

مختلف کمک گرفت. اگر حمام را در نظر بگیریم، معمولاً به دلیل کوچک بودن حمام‌ها و سرویس بهداشتی

در آپارتمان، نمی‌توان از کمد و کابینت استفاده کرد. بنابراین تنها با نصب چند مورد از این ابزارهای ساده،

فضای ذخیره سازی بیشتری فراهم می‌شود.
اما جنبه دیگر کاربرد شلف  دیواری به بحث زیبایی شناسی و طراحی دکوراسیون محیط مربوط می‌شود.

برای درک این مورد توصیه می‌کنم که شلف ‌های استفاده شده در اتاق نشیمن و یا شلف تلویزیون و یا شلف دیواری را در نظر بگیرید.

این سیستم‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که کاربر می‌تواند وسایل تزئینی مختلف منزل خود را بر روی آن‌ها قرار دهد

و تناسب کافی بین تجهیزات دکوری و وسایل منزل به وجود بیاورد. با این وجود، لازم است که جنبه کاربردی

و ذخیره‌سازی در کنار جنبه طراحی دکوراسیون اهمیت داده شوند و به عنوان دو فاکتور با اهمیت یکسان تعریف شوند.

مزایای شلف دیواری

با توجه به اهمیتی که از لحاظ طراحی دکوراسیون و از لحاظ کاربرد برای شلف‌ ها ذکر شد، مزایای آن‌ها می‌تواند

بسیار بیشتر از حد تصورات ما باشد. در حقیقت، کسانی که از این وسایل دکوری شناخت کافی داشته باشند،

می‌توانند به شکلی از آنها استفاده کنند که مشکلات مربوط به آپارتمان‌ها را به کلی به فراموشی بسپارند.

 مزایای شلف دیواری را می توان این چنین عنوان کرد:

 کمک به طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کمک ایجاد فضای لازم برای قرار دادن وسایل دکوری؛
 کمک به ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر بدون تغییر در ساختار اصلی سازه؛
 ایجاد فضای کافی برای قرار دادن کتب، اسناد و مدارک در اداره‌ها و سازمان‌ها؛
 ایجاد فضای کافی در حمام و سرویس بهداشتی و جلوگیری از نصب کابینت‌های اضافی و جاگیر؛
 نصب آسان و جداسازی راحت بدون تأثیر منفی بر روی دیوار ها  و گچبری ها؛
 کمک به بهبود فضا در منازل مسکونی کوچک و آپارتمان‌ها؛
 نصب به صورت طاقچه برای نگهداری تلویزیون و صفحه نمایشگر کامپیوتر؛
 کمک به ایجاد فضای اضافی در آشپزخانه برای نگهداری ابزارها و تجهیزات آشپزی.

انواع شلف دیواری

موضوع دیگری که می‌تواند توجه مخاطبان و خریداران را جلب کند، مسئله انواع شلف دیواری است که بر اساس محل استفاده

و کاربرد آنها تعیین می‌شوند. این انواع ممکن است باعث تغییر در مواد به کار رفته در آنها یا تغییر در الگوی طراحی

و ساخت آنها شود. در حقیقت شلف‌ ها برای استفاده در فضاهای مختلف محدودیتی ندارند و هر شخصی می‌تواند

با توجه به خلاقیت خود، از آنها در قسمت‌های مختلف استفاده کنند.

اما در کل انواع رایج آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

• شلف دیواری  

این دسته بندی بسیار کلی بوده و می‌تواند چند مدل مختلف ساخته شده با چند جنس مختلف را شامل شود.

به عنوان مثال شلف‌ های استفاده شده در پشت تلویزیون و شلف‌ های به کار رفته در حمام جزء دسته‌های دیواری قرار می‌گیرند

و محدودیتی در نصب آنها در فضاهای مختلف وجود ندارد. معمولاً از جنس چوب و کامپوزیت برای ساخت این ابزارها استفاده می‌شود.

• شلف دیواری آشپزخانه 

این مدل از مواد کامپوزیتی و فلزی ساخته می‌شوند که استحکام بالایی دارند و مقاومت خوبی

در برابر خوردگی و رطوبت از خود نشان می‌دهند. قفسه‌ها فلزی و فولادی می‌توانند جزو این دسته باشند

و باید هنگام استفاده از آنها به طرح کابینت و تناسب آن با این شلف‌ دیواری توجه شود.

• شلف حمام 

در مورد حمام و سرویس بهداشتی عمدتاً از شلف‌ های چینی و کریستالی استفاده می‌شود

و ممکن است در برخی نمونه‌های معدود از آنها، از مواد فلزی مانند استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود.

• شلف اتاق کودک 

مواد چوبی و مواد پلاستیکی بهترین مواد اولیه برای ساخت این نوع هستند که

معمولاً طرح‌های فانتزی و رنگ‌های متنوعی دارند. در این مورد استحکام اهمیت چندانی ندارد و

بیشتر باید با رنگ استفاده شده در اتاق همخوانی داشته باشد.

• شلف دیواری اتاق نشیمن و پذیرایی 

تنوع و زیبایی در این مدل از وسایل دکوری اهمیت بالایی دارد و معمولاً سعی

می‌شود که رنگ و طرح آنها متناسب با دکوراسیون منزل و سرویس مبلمان باشد. شلف ‌های چوبی بهترین

گزینه برای استفاده در اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن هستند.

• شلف تلویزیون 

این ابزارها معمولاً در فضای پشت و بالای تلویزیون قرار می‌گیرند و بیشتر برای پوشش

دادن فضای خالی در نظر گرفته می‌شوند. قرار دادن چند قاب عکس و چند گلدان فانتزی می‌تواند برای

این کاربرد در طراحی دکوراسیون عالی باشد.

• شلف گلدان 

بر خلاف مدل‌های قبل که عمدتاً در فضای داخلی خانه به کار گرفته می‌شدند،

این ابزارها را می‌توان در فضای خارجی منزل نیز به کار برد. در این شلف ‌ها مسئله

استحکام و مقاومت در برابر وزن زیاد اهمیت ویژه‌ای دارند و زیبایی آنها در وهله دوم اهمیت پیدا می‌کند

• شلف چوبی 

در این مورد مسئله استفاده از چوب اهمیت دارد و همانند مورد اول، یک گزینه کلی

به نظر می‌رسد که ممکن است در بخش‌های مختلف خانه  و با سبک و های متفاوت به کار گرفته شود.

قیمت شلف دیواری

از دیرباز یاد گرفته‌ایم که برای تعیین قیمت یک محصول یا کالا ابتدا از لحاظ ظاهری آن را بررسی کنیم

و سپس مشخصات فنی و غیر فنی آنرا با توجه به این قیمت مقایسه کنیم. در مورد قیمت شلف نیز با

همین شیوه عمل می‌کنیم و لازم است که فاکتورهای ظاهری و فاکتورهای کیفی آنها را به صورت همزمان در نظر بگیریم.
وقتی که از دور به این ابزارهای دکوری نگاه می‌کنیم، سازه‌هایی می‌بینیم که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند

و بر اساس الگوهای مختلف ساخته می‌شود. هرچه پیچیدگی این الگوها بیشتر باشد و از مواد اولیه بیشتری

در ساخت آنها استفاده شود، طبیعتاً قیمت محصول نیز بالاتر خواهد بود باید خود را برای هزینه‌های بیشتر آماده کنیم.
اما اگر شلف دیواری را از نزدیک لمس کنیم، جنس، استحکام آن، نحوه قرارگیری بخش‌های مختلف آن و همچنین نحوه ساخت

آن اهمیت پیدا می‌کند. به عنوان مثال، در مورد شلف‌ های چوبی، اگر از چوب‌های محکم و با کیفیت مانند چوب گردو

و چوب آگرا استفاده شده باشد، قیمت آنها بالاتر است. از طرفی دیگر هرچه کیفیت اجرای کار بالاتر باشد،

سازنده و فروشنده می‌تواند قیمت بالاتری درخواست کند.

از کجا شلف دیواری بخرم؟

خرید شلف و  شلف دیواری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و روش‌های متنوعی برای آن پیشنهاد می‌شود.

کسانی که هنوز هم طرز فکر سنتی دارند، معتقدند که برای این کار بهترین گزینه رفتن به فروشگاه

و دیدن حضوری آنهاست. این روش کمی سخت و زمانبر است و ممکن است ما را با چالش‌های مختلفی مواجه کنند.

البته دیدن حضوری این ابزارها و نحوه استفاده از آن‌هامی‌تواند جذابیت این گزینه خرید را افزایش دهند

و هنوز هم بسیاری از افراد استفاده از این سبک را ترجیح می‌دهند. در طرف مقابل، عده‌ای معتقدند که

خریدهای اینترنتی و استفاده از فروشگاه‌های آنلاین دردسرهای حضور در کارگاه را کم می‌کند

و می‌توان به این شرکت‌ها اعتماد کرد. مهم‌ترین مزیتی که فروش آنلاین و فروش اینترنتی در اختیار ما

قرار می‌دهد این است که همراه با نشان دادن هر محصول، مشخصات فنی و مشخصات ظاهری مربوط

به آن را با ذکر جزئیات کامل به ما نشان می‌دهند. این موضوع به ما کمک می‌کند که توانایی مقایسه چند

محصول به صورت همزمان را داشته باشیم و از قیمت آن‌ها بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای اطلاع داشته باشیم.
خرید شلف از شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، تمامی دردسرهای ممکن را از بین می‌برد و شخص

می‌تواند با کمترین زحمت و با سطح اطمینان بالا، محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

چگونه یک شلف دیواری بسازیم؟

ساخت شلف یک پروژه سخت یا خیلی پیچیده نیست که بخواهد زمان یا تمرکز زیادی بطلبد.

با توجه به توضیحاتی که در بندهای قبلی اشاره شد و نمونه‌هایی که برای هر کدام از آنها معرفی شد،

می‌توانید بر روی ساخت انواع مختلفی از آن‌ها متمرکز شوید و سعی کنید ابزارهایی

بسازید که مصالح و تجهیزات مورد نیاز آنها را داشته باشیم.
با توجه به اینکه برای ساخت یک شلف چوبی نیاز به تجهیزات خیلی پیشرفته نیست و با

یک هزینه حداقلی می‌توانید یک اره و چند ابزار اندازه گیری بخرید، ما آموزش ساخت آن را

در چند مرحله کوتاه ذکر می‌کنیم که در صورت استقبال بیشتر مخاطبان، در پستهای

بعدی آنها را با جزئیات بیشتر و همراه با تصاویر مربوطه معرفی می‌کنیم.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی



:: برچسب‌ها: شلف دیواری,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

کابینت

تاریخ مجهول کابینت

می پرسم حالا اگر کابینت های مان، هایگلاس نباشد نمی شود؟!

سرش را بالا آورد، به چشمانم نگاه کرد و خیلی محکم و قاطعانه گفت: نع

جواب سؤالم را گرفته بودم، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند،

هر طور شده باید کابینت آشپزخانه مان، هایگلاس بشود

باید بر خلاف تمام امیال باطنی و ظاهری ام  به خریدش تن بدهم،  آن هم از نوع هایگلاس.

باید بین رابطه ی زناشویی و خرید این کابینت یکی را انتخاب کنم!

هرگز فکرش را  نمی کردم روزی در چنین موقعیت سختی قرار بگیرم!

آخر به این خرید تن خواهم داد  اما نمی دانم  این  بخر بخر ها  از کجا آمده است،  بالأخص کابینت آشپزخانه.

واقعاً  کابینت های آشپزخانه از کجا آمده اند!!

سن و سالی ندارم ولی زمان ما اثری از این کابینت ها نبود!  حداقل  نه به  این شدت  و فقط در حد شبحی از کابینت های فعلی بود.

روزها  این ماجرا ذهنم را درگیر کرده بود، این سؤال که واقعاً از کجا سر و کله ی  کابینت آشپزخانه پیدا شده است.

و ما اینچنین به آن وابسته  شده ایم. این سؤال خواب را از چشمانم ربوده بود و رسیدن به جواب این سؤال از

نان شب هم  برایم واجب  تر شده بود در نهایت  مرا مجبور ساخت  دست به  تحقیقات میدانی وسیعی بزنم.

تحقیقاتی که روزها وقتم را گرفت و تصمیم گرفتم در اینجا تمام دستاورد هایم را با شما به اشتراک بگذارم.

البته همیشه در چنین مواردی پای یک سلیقه در میان است!

سلیقه ای گاه دردسرساز و البته گاهی هم رشد دهنده خواهد بود.

شاید روزی که اولین کابینت ها آن هم در حدود ۱۰۰ سال قبل تولید و به مصرف کننده عرضه می شد، کمتر کسی

تصور چنین شرایطی را می کرد، دنیایی پر از رنگ و طرح با تنوعی خیره کننده از مدل های مختلف.

امروزه با کمی قدم زدن و گشت و گذار در فروشگاه های مختلف به راحتی می توان ده ها و بلکه صدها طرح زیبا

و حتی زشت! از کابینت و کابینت آشپزخانه را مشاهده کرد که پاسخگوی نیاز تمامی اقشار هستند.

 

کابینت وارد می شود

واقعاً تصور می کنید کابینت آشپزخانه از چه زمانی و در چه سالی ابداع و تولید شد؟ کمی فکر کنید! مطمئناً

عده ای می گویند ۵۰ یا ۶۰ سال قبل، اما باید این زمان را تقریباً ۲ برابر کنید. بله کاملاً درست است، اولین

کابینت های آشپزخانه  به شکل امروزی، در اوایل قرن بیستم میلادی و ابتدا به صورت کمدهای تکی در آشپزخانه‌ها به کار گرفته شد.

کمدهایی ابتدایی اما بسیار زیبا و بیشتر به رنگ های روشن و شاد، که طرح های متنوعی را شامل می شد.

این کابینت ها در اولین سال های ورود خود، طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده و افراد بسیاری در یک مسابقۀ

جالب اقدام به تهیۀ مدل های مختلف و نمایش آن به اطرافیان خود می کردند.

 

تا پیش از آن، آشپزخانه‌ها دارای کابینت های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر

وسایل آشپزخانه نبودند و اغلب فعالیت‌های صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده‌سازی مواد غذایی، شستن ظروف و…)

بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می‌شد.  رسمی که بیشتر در کشورهای غربی و آمریکایی مد و متداول بود.

و همین امر جرقه ای در ذهن تولید کنندگان ایجاد کرد تا با ساخت وسیله ای کمد مانند و نصب آن در آشپزخانه،

هم تمامی خرده ریزهای موجود در آشپزخانه را جمع و جور کرده و در دل آن جای دهند و هم میز با این کار،

میز کار متفاوتی برای انجام امور مختلف ایجاد کرده باشند و اینگونه بود که کابینت متولد شد!

همه چیز ساده بود، ساده تر از آنچه فکرش را بکنید. تصاویری که در زیر به آنها می نگرید بی شک اجداد کابینت های

فعلی هستند! اجدادی زیبا و باشکوه، با هیبتی خیره کننده. برخی از این کابینتها، انسان را به یادِ طرح های تاریخی

در برخی از آثار باستانی بسیار قدیمی می اندازند! و برخی دیگر دارای حسی زیبا و لطیف هستند.

بیایید با هم نگاهی اجمالی بیندازیم  به سیر صعودی سیستم آشپزخانه و بالأخص کابینت آشپزخانه:

کابینت

کابینت

کابینت

کابینت

منبع: خدماتور



:: برچسب‌ها: کابینت,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

کمد دیواری

کمد دیواری، قوت قلب خانه

کمد دیواری  یک ابزار زیبا برای باکلاسی و جمع و جوری منزل

کمد دیواری در بسیاری موارد، خیال خانم خانه را برای جمع و جور کردن اتاق ها و خلاص شدن از دست وسایل و خورده ریز راحت می کند.

همچنین مهم تر از آن، چنان زیبایی و ابهتی به اتاق ها می دهد که هر روز صبح با نگاه کردن به آنها روحتان جلا خواهد یافت.

این ابزار مفیدِ جاسازی شده در دل دیوار می تواند مانند ورود به دنیایی دیگر بوده به گونه ای که با گشودنِ در کمد می توان تمامی

وسایل شخصی و غیر شخصی افراد منزل را در آن به صورت فشرده اما بسیار مرتب و طبقه بندی شده دید.

این کمدهای زیبا و بسیار کارآمد می توانند نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق ها داشته باشند. حتماً دیده اید اتاق ها و منازلی را

که دارای کمد دیواری  نیستند و سعی کرده اند با چندین کمد معمولی ، نیازهای خود را رفع کنند.

کمد دیواری

البته استفاده از کمد معمولی نیز در بسیاری موارد، برتری بزرگی محسوب می شود، مثلاً افرادی که مستاجرند با داشتن این کمدها

می توانند با ورود به منازل جدیدشان، جای قرار دادن کمد را خوشان مشخص کنند و با توجه به شرایط و تعداد وسایلشان، بهترین ترکیب

را ایجاد نمایند. هرچند بسیاری از منازلی که اخیراً ساخته می شوند دارای کمد دیواری برای استفاده مستاجرها هستند اما به هر

حال این موضوع، امری حتمی نیست و برخی منازل استیجاری این کمدها را نخواهند داشت.

 

کمد دیواری در زمان های قدیم

استفاده از کمد دیواری مربوط به زمانۀ ما نیست بلکه در دهه ها قبل هم این امر به خوبی و به شدت مرسوم بوده است

اما مسلماً هر نسل و هر دوره ای با توجه به متریال، طرح ها و سلیقه های زمان خود، از آن استفاده و بهره برداری کرده است.

در نیم قرن قبل و حتی کمی قبل ترها، کمدهای دیواری با درهایی از جنس چوب که با کنده کاری هایی معمولی تزئین شده بود،

در داخل دیوارهای قطور و مقاوم منازل قدیمی کار گذاشته می شدند که واقعاً و انصافاً هم مکان خوبی برای گذاشتن

وسایل، لباس‌ها، رختخواب ها و… بودند.

همچنین جایی امن و بی‌سر و صدا برای مخفی شدن کودکان بود، آن هم وقتی که از دست کتک های احتمالی والدین فرار می کردند.

همچنین در قدیم، بسیاری از متمول ها و پولدارهای آن موقع، بسیاری از اموال و دارایی های نقدی خود مانند پول ها، طلا و جواهرات

و اشیای قیمتی دیگر را یا در دل دیواری امن و کم برخورد در منزل مخفی می کردند یا در همین کمد دیواری منزلشان. حال دیدید چه

چیز جالب و دوست داشتنی و عتیقه ایست این کمد دیواری  !

 

کمد دیواری در دورۀ ما

اکنون زمانه ای دیگر است. دنیایی رنگارنگ و پر تلاطم. هر چیزی که بخواهید هست! از همه رنگ و همه مدل. رنگارنگی و تنوع آنچنان

زیاد شده که دیگر در انتخاب طرح مورد علاقۀ خود دچار سردرگمی شده ایم؛ این خوب است! نه آن بهتر است! فکر می کنم این یکی بهتر باشد!

خلاصه دورۀ عجیب و غریب و سختی ست.

در این دورۀ رنگارنگ، شرکت ها و تولیدکنندگان و همچنین فروشندگان مختلف در حال رقابتی بسیار سخت در تولید بهترین و بی نظیرترین

طرح های کمد دیواری هستند که مشتری پسند بوده و در همان نگاه اول، دلِ مشتری را برباید.

در این تولید از انواع متریال و مواد اولیۀ با کیفیت مانند ام دی اف، هایگلاس و همچنین ام دی اف

همراه با روکشی مقاوم از پی وی سی استفاده می شود.

قبلاً فقط افرادی که دارای توانایی مالی بیشتر نسبت به عموم مردم بودند می توانستند از طرح های زیبا و درجه یک کمد دیواری

در اتاق های منازل خود استفاده کنند اما امروزه با توجه به قیمت های تقریباً مناسب و رقابتی، هر قشری می تواند با توجه به

قدرت و توانایی مالی خود، از این نوع کمد ها استفاده نماید.

 

چند نوع کمد دیواری موجود است؟

در مورد انواع کمد دیواری می توان مدل های متنوعی را نام برد اما معمولاً این کمدها را بر اساس جنس ورقه های استفاده شده

در آنها و همچنین نوع درهای آنها، طبقه بندی و نامگذاری می کنند.

بیایید با هم انواع کمدهای دیواری را معرفی و کمی بیشتر راجع به آنها بدانیم:

 

کمد دیواری با طرح کِلی آف

کمدهای دیواری در مدل های متنوع و زیبایی تولید می شوند که «طرح کِلی آف» یکی از زیباترینِ آنهاست. کِلی آف ( Cleaf ) نام شرکت

تولیدکنندۀ این نوع از ام دی اف است که در بالاترین سطح اقدام به تولید آن می کند. کِلی آف تقریباً شبیه به ام دی اف است اما تفاوتشان

در برجستگی های ظاهری در کِلی آف است.

می توان از طرح کِلی آف در کمد دیواری اتاق به چند شکل استفاده کرد؛ هم به شکل آکاردئونی، هم به صورت ریلی و هم شکل معمولی.

از نظر ظاهری به شدت زیبا خواهد شد و جلوه ای زیبا به اتاق شما خواهد داد. کِلی آف ضخامتی در حدود ۱۶ میلیمتر دارد در حالی که

همین مدل یا طرح که در ایتالیا تولید می شود دارای ضخامت ۱۸ میلیمتری ست.

قیمت کمد دیواری با طرح کِلی آف مناسب است و از نظر مقایسه با انواع دیگر، چیزی بینِ «ممبران» و «های گلاس» می باشد.

این دیگر تصمیم شماست که از کدام طرح و مدل استفاده کنید.

 

کمد دیواری ام دی اف

کمد های دیواری از جنس ام دی اف از همان ابتدای ورود ورقه های ام دی اف به بازار به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

استفاده از ام دی اف برایساخت انواع کمد دیواری همچنان مورد توجه بوده و مصرف کنندگان از رنگ های متنوع آن در منازل خود

به وفور استفاده می کنند. این ورقه های مقاوم ام دی اف، با روکش هایی از جنس HPL پوشانده شده اند مخصوصاً درهای کمد ها

چون بیشتر در معرض استفاده و ضربه هستند. این روکش ها به خوبی از ام دی اف ها محافظت کرده و چنانچه دچار آسیب شوند

می توان آنها را تعمیر کرد. چنین روکش هایی در اصطلاح این کار، SD یا برجسته هستند تا بر اثر استفاده و برخورد اشیاء مختلف،

هم دیرتر خراب شده و هم خط نیفتند. تمامی این مزیتها مطمئناً بسیاری از ما را برای استفاده از کمد دیواری ام دی اف بیشتر ترغیب خواهد کرد.

می توان این کمد های دیواری ام دی اف را به صورت یونیت سازی شده ( همراه با بدنه ) در منزل ساخت و به خوبی و زیبایی نصب کرد.

پس برای نصب یک  کمد دیواری  چشمگیر، به قصد میخکوب کردن میهمان ها و فامیل، استفاده از ام دی اف را از ذهنتان دور نکنید.

 منبع: خدماتور



:: برچسب‌ها: کمد دیواری,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

کادو تولد

 

با یک کادو تولد زیبا می توان بهترین سورپرایز را به عشق خود هدیه کرد

با شنیدن نام کادو تولد حتماً یاد جشن های تولید خودتان در کودکی و یا حتی در همین سال های اخیر می افتید.

وای چقدر خاطره انگیز! شما و دوستان و خانواده در کنار هم، کل افراد در حال شادی و شما هم در این بین، در فکرید

که این همه میهمان هر کدام چه کادویی برای شما آورده اند!

کادو تولد

همیشه یکی از جالب ترین قسمت های هر جشن تولدی و شاید هم مهم ترین بخش آن، همین کادو گرفتن

و کادو تولد است. اشیاء کوچک و بزرگ که در کاغذ کادوهای زیبا و گاهی هم زشت اما رنگارنگ پیچیده شده

و روی میز تولد و کنار کیک چیده می شوند. به نظر شما چه چیزی یا چه چیزهایی می توانند به عنوان کادوی

جشن تولد، بهترین باشند؟

برخی فقط یک شاخه گل تقدیم می کنند، بعضی یک تی شرت زیبا و برخی هم مبلغی به عنوان کادو. خب هر کدام

از اینها لطف خود را خواهد شد و نمی توان قانونی گذاشت که فلان کادو تولد را حتماً برایم بیاورید، این شدنی نیست

بلکه هر فردی با توجه به وسع و توانایی و همچنین صلاحدید خود این کادوها را خریداری و تقدیم می کند، پس متنوع

بودن و رنگارنگ بودنِ آنها هم جالب است و هم نمی توان از آن جلوگیری کرد.

حال با این توضیحات و تفاسیر، به نظر شما بهترین کادوی تولد چه چیزی ست؟ همان یک شاخه گل؟ یا یک موبایل

هوشمند زیبا؟ و یا فقط جمله ای محبت آمیز؟! البته این مورد آخر را برخی دوست دارند اما نه به تنهایی بلکه همراه

با یک شیءِ دوست داشتنی.

خب بیایید کمی در بین اشیائی که می توان به عنوان کادو تولد به دخترها و پسرها و همچنین به عشق های

زندگی هدیه کرد چرخی بزنیم و کمی هم بیشتر با آنها آشنا شویم.

 

بهترین کادو تولد برای دخترها و پسرها

برای یک خانم مجرد، دیدن و گرفتن یک کیفِ زیبا همراه با یک دست لوازم آرایش شاید بهترین کادوی جشن تولد باشد

اما به هر حال هر کسی سلیقه ای داشته و تمایلات افراد فرق دارند پس بیاید برخی از کادوها را ذکر و کمی راجع به

آنها حرف بزنیم. شاید شما هم بخواهید همین امروز یا شاید هم فردا، برای عشق جاودانتان یک کادو تولد زیبا و چشم نواز بخرید.

سِت کامل لوازم آرایش

بله درست است، یک دست کامل از انواع لوازم آرایش مانند رژ لب، لاک ناخن، ریمل و سایر چیزها. با توجه به فرهنگ

کشور ما و استفادۀ بسیار زیاد از لوازم آرایشی در هر سنی و قشری، به جرئت می توان گفت در حال حاضر بهترین کادو تولد

همین سِت کامل لوازم آرایش برای خانم هاست. شک نکنید هر خانم و یا هر دختر خانمی از دیدن کلی لوازم آرایش

در یک جعبۀ زیبا و خوشگل همراه با یک کادوپیچِ زیبا، به شدت ذوق زده خواهد شد و مطمئن باشید حداقل رژ لب را

همان‌جا و همان لحظه امتحان خواهد کرد، باور نمی کنید امتحان کنید.

و اما می رسیم به آقایان بیچاره! خب برای آنها که نمی توان سِت کامل لوازم آرایش به عنوان کادو تولد خرید و تقدیم کرد.

اما چارۀ کار چیست؟ بهترین کادو تولد برای آقایان این است که چیزی در همین راستا یعنی در زمینۀ آرایشی و بهداشتی

خریداری نمایید. توصیۀ ما یک ادوکلن ناب و ویژه با قیمتی فوق العاده مناسب و با ظاهری شیک و چشم نواز است. مطمئن باشید

هیچ پسر و هیچ مردی نیست که از یک ادوکلن خوش بو و زیبا بدش بیاید و مطمئناً با دیدن این کادوی خوش آب و رنگ، چنان

لبخندی خواهد زد که تا آخر عمرتان فراموش نخواهید کرد، مخصوصاً اگر آن مرد، همسر یا نامزد شما باشد. پس خریدن ادوکلن

به عنوان کادو تولد را برای آقایان فراموش نکنید.

 

 دستبند هوشمند

درست متوجه شدید. خب بالاخره با پیشرفت علم و تکنولوژی، نوع کادوهای جشن تولد نیز تغییر خواهد کرد،

درست مثل همین الان که پیشنهاد خرید یک دست بند هوشمند و زیبا به عنوان کادو تولد را می بینید. واقعاً به

نظر شما پسرها و دخترها، از دیدن این دستبند هوشمند خوشحال نخواهند شد؟! این یکی از آن کادوهایی ست

که می تواند هر فردی از هر جنسی و در هر سنی را بسیار خوشحال کرده و چشمانش را گرد کند،

حتی کودکان و خردسالان را. پس معطل نکنید و اگر جشن تولدی برای دوست یا همسر یا نامزد یا خواهر یا برادر

یا فرزند و یا هر شخص دیگری دارید که برایتان مهم و دوست داشتنی ست، همین دستبند هوشمند را به عنوان

کادو تولد تهیه کرده و در جعبه ای بسیار زیبا که البته امروزه در هر فروشگاهی به وفور یافت می شود گذاشته و با

یک کاغذ کادوی بی نظیر، تزئینش کنید.

این بهترین کادو تولدی ست که می توانید امروز در عصر تکنولوژی به فرد دوست داشتنی و مورد علاقۀ خود

هدیه کنید؛ عزیزم تولدت مبارک!

 

خب همانطور که دیدید می توان کادوهای متنوعی برای هدیه به عشقتان و همچنین دوستان و آشنایان مورد

علاقۀ خود خریده و هدیه کنید. این کادو تولد  می تواند خاطره ساز ترین لحظۀ زندگی او باشد،

پس بهترین را برای بهترینِ خود، تهیه و هدیه کنید.

 

فروشگاه اینترنتی همه چی تموم



:: برچسب‌ها: کادو تولد,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

سوتین

سوتین  مناسب من کدام است؟!!

امروزه بانوان محترم برای تهیه و خرید انواع سوتین مطمئناً دچار سردرگمی هستند. می پرسید چرا؟!

به دلیل تنوع بسیار زیاد لباس زیر زنانه در طرح و رنگ های بسیار متفاوت. دیگر خرید کردن راحت نیست،

حتی خریدن لباس زیر.

شاید در سال های نه چندان دور، فقط چند طرح مشخص و ساده از سوتین در بازار موجود و استفاده از آنها

به نوعی مرسوم بود و خانمها حتی توجه زیادی به زیبایی لباس زیر نمی کردند فقط به این دلیل که در معرض

دید نیست و با لباس های دیگر پوشانده می شود. اما در عصر حاضر و در سال های اخیر معادلات به کلی تغییر کرده است.

 

هر روز انواع و اقسام شورت و سوتین در حال طراحی و تولید، آن هم با سرعتی خیره کننده و باور نکردنی ست

به گونه ای که با ورود به فروشگاه لباس زیر به جرئت می توان گفت هزاران نوع از سوتین در انواع مختلف، مثلاً

سوتین فانتزی و سوتین اسفنجی همچنین دیگر انواع لباس زیر به چشم می خورد. به نظر شما در چنین فروشگاه

رنگارنگی انتخاب کردن آسان است؟ قطعاً خیر.

سوتین سوتین سوتین سوتین سوتین سوتین سوتین

بیایید کمی بیشتر با انواع سوتین آشنا شویم

در ابتدا بهتر است با هم مروری کنیم در انواع سوتین و ببینیم کلاً چند نوع از این لباس زیر موجود است،

سپس به توضیح برخی از آنها بپردازیم تا بتوانیم بهترین سوتینها را برای استفاده انتخاب کنیم. به

طور کلی سوتینها به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • کپسول دار
  • نخی
  • فانتزی
  • اسفنجی
  • نوک تیز
  • ورزشی
  • بدون بند
  • پوش آپ
  • پرستاری یا شیردهی
  • کوچک کننده
  • معمولی
  • جکدار
  • سوتین شب یا شب عروسی

 

همانطور که می بینید تنوع در انواع سوتینها در حدی زیاد است که انتخاب را کمی سخت می کند.

البته هر فردی می تواند با توجه به سایز و فرمِ پستان های خود، بهترین نوع را انتخاب و از آن استفاده کند.

به عنوان مثال «سوتین شب یا شب عروسی» برای زمانی ست که خانم قصد دارد میل بیشتری

برای همسر ایجاد کند و این کار می تواند رابطۀ عمیق تری را بین آن دو ایجاد کند. و یا برای شب عروسی

با رضایت همسر می توان از این نوع لباس زیر استفاده کرد، چون پوشش کمتری برای پستان ها ایجاد می کند

و بیشتر برای مجالس زنانه مناسب می باشد.

 

سوتین فانتزی بهترین انتخاب برای بانوان

با توجه به مشخصات و نوعِ سوتینهایی که معرفی کردیم به نظر می آید سوتین فانتزی بهترین انتخاب

برای هر خانمی ست. زیرا به راحتی می توان سایز و اندازۀ آن را تنظیم کرد و آنچنان مشکل

و ناراحتی خاصی برای خانمها ایجاد نمی کند.

نوع فانتزی از نظر شکل و فرم و رنگ بسیار متنوع است و هر فردی می تواند بهترین نوع آن را با توجه

به سلیقه و نوع پوشش خود انتخاب نماید. شاید به جرئت بتوان گفت از این نوع سوتینها بیش از ۱۰۰ها

مدل روانۀ بازار شده که کمی انتخاب را دشوار می کند.

 

سوتین اسفنجی هم پوشش هم تغییر سایز

در گذشته های نه چندان دور شاید فقط چند مدل محدود از لباس زیر برای بانوان وجود داشت که هر خانمی

با هر سایز از پستان مجبور بود از همان مدل ها استفاده کرده و در انتخاب کردن، خیلی قدرت مانور نداشت.

 

امروزه برای هر مشکلی در بانوان راه حلی ارائه شده که بزرگ کردن سایز پستان ها یکی از همان مشکلاتی بود

که قبلاً تقریباً کاری برایش نشده بود. اما در سال های اخیر با وارد شدن مدلها و طرح های مختلف از

سوتین اسفنجی این مشکل به طور کل رفع گردیده.

فرض کنید خانمی دارای پستان هایی با سایز ۶۵ است و تمایل دارد پستان هایش کمی بزرگتر به نظر برسد.

اینجا بهترین انتخاب برای ایشان، استفاده از سوتین اسفنجی است. زیرا با استفاده از آن، سینه ها یا همان

پستان ها چند سایز بزرگتر و زیباتر به نظر می رسند. امروزه برخی دخترهای جوان و یا حتی بانوان متأهل تمایل دارند

در برخی میهمانی ها با توجه به نوع پوششی که انتخاب می کنند، از پستان های بزرگ تری برخوردار بوده تا زیباتر به

نظر برسند که در این شرایط می توانند از نوع اسفنجی استفاده کنند.

نکته:

لازم به ذکر است استفاده از انواع سوتین بستگی به شناخت خانمها از کارکرد هر کدام از آنها

و شیوۀ صحیح استفاده دارد. هرچند در سال های اخیر انفجار اطلاعات و کسب آموزش های مختلف

در تمامی زمینه ها در حدی بوده که به نظر می رسد کمتر بانو و دختری ست که استفاده و کاربرد

هر یک از این سوتینها را برای موارد خاص بلد نباشد.

 

 

فروشگاه اینترنتی همه چی تموم



:: برچسب‌ها: سوتین,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

آباژور

کلمۀ آباژور به چه معناست؟

به صورت کلی آباژور به معنای وسیله ای همراه با سرپوش برای تاباندن نور به صورت کنترل شده و به سمت پایین.

این کلمه در اصل کلمه ای فرانسوی ست ( abat-jour ) که به آن در زبان فارسی «نورتاب» نیز گفته می شود،

آباژور

وسیله ای که دارای یک کلاهک(شید) و یک پایه همراه با سرپیچ برای نصب چراغ و همچنین سیم و یک کلید

برای اتصال می باشد. امروزه طرح های مختلف و بی نظیری از آباژور ها به وفور در هر فروشگاهی وجود دارد.

حتماً برای شما هم زیاد پیش آمده برای خرید مایحتاج روزانه در حال خرید بوده اید که، ناگهان در ویترین فروشگاهی،

چندین آباژور زیبا را می بینید. خب قاعدتاً هر فردی در چنین شرایطی با توجه به سلیقه و نوع نگاه خود، یک یا چند

طرح را می پسندد و تمایل به خرید آن دارد.

اما اینجاست که باید کمی تأمل و صبر داشته باشید و بعد از دیدن این اشیاء نور افکن! به منزل برگشته و دقیقاً وسایل

و مبلمان خود را این بار با دقت بیشتری نگاه کنید و توجه کنید که کدام یک از آن آباژور هایی که در فروشگاه دیده اید

مناسبترین برای منزل شماست. حتی اگر توانستید از آن آباژور ها عکس بگیرید تا بتوانید راحت تر آنها را با وسایل منزل خود سِت کنید.

اصلاً شاید برای اتاق خواب ها هم نیاز داشته باشید، سریعاً به اتاق خواب رفته و خوب دقت کنید، به رنگ دیوارتان،

به طرح فرش یا موکت های اتاق خواب، به رنگ تخت و رو تختی و تمامی وسایل داخل اتاق. به این شکل می توانید

آن آباژوری که واقعاً به طرح و شکل وسایل منزلتان می آید را خرید کرده و به منزل آورید.

فرانسوی ها از ابتدای اختراع و ساخت این وسیله، علاقۀ بسیار زیادی به آن داشته و به نوعی نسبت به آباژور تعصب

خاصی داشتند. ابتدا فقط قشر مرفه و ثروتمندان از abat-jour استفاده می کردند، هم به دلیل قیمت و هم اینکه هنوز استفاده

از آن فراگیر نشده بود. اما به تدریج با تولیدات انبوه و تبلیغات گسترده و فرهنگ سازی در کل فرانسه به خصوص شهر پاریس،

مردم اقبال بیشتری نسبت به استفاده از آن نشان دادند.

پس از فرانسوی ها، بلافاصله کشورهای همسایه و متحدان فرانسه مانند، آلمان و انگلستان به سرعت به سمت استفاده و

حتی تولید آباژور در کشور خود روی آورده و آن را در کمتر از یکی دو سال در کلِ کشورشان فراگیر کردند.

امروزه نیز که استفاده از آباژور به هیچ عنوان حد و مرز و کشور و قاره ای نمی شناسد و هر فردی در هر کجای جهان می تواند

با کمترین مبلغ، یکی از همین اشیاءِ نورانی و کلاهک دار زیبا را خریداری و از زیبایی و نور ملایمش استفاده کند.

آباژور ایستاده

می توانید از آباژور ایستاده در طراحی ودکوراسیون خارق العادۀ منزل خود به بهترین شکل استفاده کنید.

امروزه در تولیدی ها و کمپانی های بزرگ و کوچک در سراسر جهان که مشغول تولید انواع آباژور در طرح ها

و رنگ های متنوع و خیره کننده هستند، ۱۰۰ ها بلکه هزاران طرح مختلف با نام ها و کدهای متنوع، تولید و

به سرعت به ویترین فروشگاه ها می رسد. در دنیای پر رقابت و سریع و سیرِ امروز، آباژوری که مثلاً صبح

در ترکیه تولید می شود،  ۵ ساعت بعد در کشوری دیگر در فروشگاه خواهد بود! دنیای آزاد و تجارت آزاد یعنی همین.

در همین دنیای سریع، یکی از زیباترین طرح های تولید شده از آباژور ، « آباژور ایستاده » است که به جرئت می توان

گفت هم اکنون شاید بیشتر از ۱۰۰۰ طرح و رنگ فقط در کشور خودمان موجود است و همین الآن می توانید

هر طرحی از آن که مد نظرتان باشد را در گالری ها و فروشگاه های مختلف و کوچک و بزرگ بخرید.

آباژور ایستاده به آباژوری گفته می شود که روی میز گذاشته نمی شود چون دارای پایه هایی بسیار بلندتر

و بسیار شکیل تر می باشد. این آباژور را روی زمین به صورت ایستاده قرار می دهند و از نور آن نهایت بهره را می برند.

این آباژور ها می توانند چیزی فراتر از کارایی اصلیِ خود را در منزل و تغییر دکوراسیون شما داشته باشند چون هم به

شدت نرم و نازک و ظریف هستند و همچنین به شدت زیبا و چشمگیر.

انواعی از آباژور ایستاده وجود دارد که گردنۀ متحرک داشته و شما می توانید آن را دقیقاً مانند چراغ مطالعۀ مهندسی،

به هر سمت و سویی که خواستید چرخانده و با نورش هدفگیری کنید! این همان ابداع و نوآوری در تولید همان آباژور

اولیه فرانسوی ست که هم اکنون به زیبایی و استادی هر چه تمام تر و همچنین یک تنه برای

زیباتر کردن چیدمان منزل به کار برده می شود.

آباژور چوبی

و اما آباژور چوبی نیز یکی از آن سورپرایزهای شماست برای همسرتان تا به کمک آن، منزل خود را به صورت

باور نکردنی بیارایید. در دنیای پر رنگ و لعاب و پر زرق و برق امروز، هیچ چاره ای نیست جز اینکه برای تولید

هر چیزی طرح های متنوع و گوناگونی را طراحی و سپس تولید و عرضه کنیم. در زمینۀ آباژور هم داستان

دقیقاً به همین صورت است. نمی توان فقط با یک طرح و رنگ وارد رقابت و کسب درآمد شد.

 

 

آباژور چوبی البته از همان اولین روزهای ابداع و تولید آباژور ، به تعداد بسیار زیاد و در حجمی وسیع تولید

می شد چون  بهترین و در دسترس ترین متریال آن موقع و راحت ترین چیز برای برش و چسباندن و حتی

فرم دهی با دستگاه های مختلف، همین چوب بود، که هم فراوان و در دسترس بود و هم به دلیل تولید انبوه چوب

در جنگل های مصنوعی اروپا، استفاده از آن منطقی تر و به صرفه تر هم بود.

اما امروزه با ورود دستگاه های مختلف به بازار، باز هم به وفور برای تولید آباژور از چوب استفاده می شود.

جنس بدنۀ آباژور های چوبی از چوب است و به زیبایی هر چه تمامتر آن را صیغل و جلا می دهند به گونه ای که

با روشن شدن آباژور آن چیزی که از همه چیز بیشتر روحتان را جلا می دهد، انعکاس نور روی بدنۀ چوبی و

فوق العاده مسحور کنندۀ آن است.

در برخی مدل های آباژور چوبی هم پایه از جنس چوب بوده و هم کلاهک آن. این آباژور ها را به گونه ای طراحی

و تولید و سر هم می کنند تا بیشترین تطابق را با هم داشته باشند. به جرئت می توان گفت: آباژور چوبی

یکی از زیباترین طرح ها در تمامی آباژور هاست.

آیا خودمان هم می توانیم آباژور تولید کنیم؟

باید ببینیم منظور از این سؤال چیست؟ آیا هدف، تولید کردن آباژور ها یا آباژوری در منزل است؟

و یا تولید انبوه و متنوع انواع آباژور در ۱۰۰ها طرح و رنگ، در مکانی به عنوان تولیدی و کارگاه و عرضۀ آن به بازار؟

البته فرقی هم نمی کند. در هر دو سؤال، جواب مثبت است. شما می توانید هم در منزل یک آباژور زیبا و جذاب با

توجه به حوصله و وسایلی که در دسترستان دارید بسازید و هم اگر اراده و تصمیم جدی برای تولید انبوه دارید، این کار شدنی ست.

هم اکنون صدها تولید کنندۀ کوچک و بزرگ در سراسر کشور در حال تولید کردن بسیاری از آباژور ها هستند.

انواعی مانند رومیزی، فلزی، فرفوژه ای، چوبی و… . برخی از آنها شیوۀ تولید تقریباً راحت تری دارند.

مثلاً در تولید مدل فرفوژه ای، ابتدا فلزات مختلف را در  طرح های گوناگون توسط استادکارها به هم جوش داده و

شکل و فرمِ اصلی آباژور را ایجاد می کنند.سپس سرپیچ و سیم و کلید را نصب کرده و با نصب کردن لامپ، آن را امتحان می کنند

حال نوبت نصب پارچۀ اطراف کلاهک است که آن را با چسب حرارتی باکیفیت، به شکل استادانه و محکم می چسبانند.

به این شکل و به راحتی و البته با کوشش و صرف وقت ، یک آباژور زیبا تولید می شود.

در منزل نیز می توانید به این شکل آباژوری بسیار زیبا بسازید. با ما همراه باشید:

باور کنید کار سختی نیست. برای شروع می توانید این وسایل ساده را که در هر منزلی پیدا می شود آماده کرده و آنهایی

هم که خریدنی ست و البته قیمتی هم ندارد از بیرون تهیه کنید.

  • پایۀ چوبی: می توانید از پایۀ تخت های بلااستفادۀ قدیمی استفاده کنید و اگر در منزل ندارید به خراطی ها مراجعه کرده و ۱ عدد بخرید.
  • چند عدد پیچ ریز و درشت برای پیچ کردنِ سرپیچ به پایه
  • ۲ متر سیمِ برق دو رشته
  • ۱ عدد سرپیچ معمولی
  • یک عدد کلید قطع و وصل برق،برای نصب روی سیم
  • ۲ متر سیم مفتول فلزی برای ساخت کلاهک
  • پارچه از هر رنگی که خودتان دوست دارید به میزان لازم برای پیچیدن دور کلاهک
  • چسب حرارتی
  • ۱ عدد دوشاخۀ برق
  • یک سطلِ پلاستیکی آب به عنوان قالب برای ساخت کلاهک
  • پیچ گوشتی ۲ سو و ۴ سو

خب بیایید خیلی سریع کار را شروع کنیم. اگر پایۀ قدیمی تخت خواب در انبار دارید که مورد نیاز نیست آن را بیرون

آورده و تمیز کنید. باید این پایه تخت را از بالا به پایین از وسطش سوراخ کنید برای عبور دادن سیم برق از درونش.

کار سختی ست و بدون ابزار نمی توانید. یا باید آن را از بالا تا پایین به صورت طولی از وسط نصف کرده و سپس

وسطش را یک شیار به قطر سیم برق بزنید و سپس هر دو را به هم با چسب چوب بچسبانید، که این کار معمولاً

سخت است. یا اینکه باید همین کار را به استادکاران در خراطی بسپارید. آنها این کار را به راحتی برای شما انجام می دهند.

حال ابتدا سرپیچ را به یکی از سرهای سیم برق متصل کرده و خوب محکم کنید. حالا باید آن سرِ دیگر سیم را از وسطِ

سوراخ بالایی پایۀ چوبی رد کنید تا از انتهای پایه بیرون بیاید. حال سرپیچ را به سرِ پایه، با پیچ ثابت کنید. کار فوق العاده

راحت و ساده ایست. لذت بخش هم هست. پس از محکم کردن سرپیچ، تقریباً ۱ ونیم متر سیم برق از انتهای پایه بیرون

زده است. هر قسمت از سیم را که خودتان دوست دارید، کلید قطع و وصل برق را همانجا به دقت نصب کنید.

سپس دوشاخۀ برق را نیز به سر سیم وصل کرده و خوب محکم نمایید.

خب حالا یک آباژور نصفه کاره داریم که بایدکلاهک یا شید آن ساخته شود. ۲ متر سیم مفتولی را که آماده کرده بودید بردارید

و دورِ سطلی که آماده کرده بودید از پایین به بالا یا از بالا به پایین به دقت و با فاصلۀتقریباً ۳ یا ۴ سانتی بپیچید.

حال که قالب و شکل کلاهک شما مشخص شد، مفتول ها را از دور سطل بیرون بکشید. همانطور که می بینید مفتولها شکل

یک کلاهک فلزی را به خود گرفته اند. حالا باید با به اندازۀ قطر بالای این کلاهک فلزی، دو تکه مفتول را برداشته و به شکل صلیب

یا علامت +روی هم گذاشته و با یک تکه سیم نازک به هم سفت کنید. سپس این علامت صلیب مانند را دقیقاً وسطِ کلاهک فلزی

گذاشته و به کلاهک سفت کنید. حالا باید این کلاهک فلزی را روی پایۀ چوبی سفت کنید. کلاهک را روی پایه گذاشته و سرپیچ

را از بینِ علامت +رد کنید و به بدنه با پیچ سفت کنید. حالا باید دور کلاهک را با پارچه ای که دوست دارید تزئین کنید. پارچه را

به اندازۀ کلاهک ببرید و روی کلاهک گذاشته و با چسب حرارتی به مفتول ها بچسبانید. پس از اتمامِ چسباندن، اضافه های پارچه را ببرید.

خب، کار تمام شد. حالا یک لامپ کم مصرف روی سرپیچ ببندید و دوشاخه را به برق بزنید. ۱، ۲ ، ۳ روشنش کنید!

می بینید چقدر زیباست. این آباژور شماست، همان آباژوری که همیشه دوست داشتید خودتان درست کنید و در اتاقتان

از آن استفاده کنید. حسابی از دیدنش کیف کنید. الآن وقتش است که یک فنجان چای یا یک لیوان آب میوۀ خنک بریزید و

 

در کنار آباژور زیبای دست سازتان از خوردن آن لذت ببرید. چه لذتی بالاتر از این!

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی



:: برچسب‌ها: آباژور,


دو شنبه 29 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

دکوراتیو

تغییر فضای داخلی و دکوراتیو در یک ساعت

آیا واقعاً امکان پذیر است دکوراتیو و فضای داخلی را در زمانی کوتاه و یک ساعته تغییر داد؟! اگر این

گونه است پس چرا باید گاهی برای تغییر دکوراسیون روزها بلکه ماه ها وقت صرف کرد؟

دکوراتیو

هر اتفاق مثبتی در ظاهر و دکوراسیون منزل یا هر مکان دیگری را خودتان می توانید ایجاد و اجرا کنید.

این شما هستید که تعیین می کنید تغییر معماری و دکوراتیو چگونه و در چه سطحی انجام شود.

گاهی تصمیم بر تغییرات بسیار گسترده، در هر شکل و فرمی و با تمامیِ ابعاد ماجراست و گاهی

فقط تغییر دکوراسیون و دکوراتیو به صورت محدود و مشخص.

دکوراتیو

حال تصور کنید همین الآن می خواهید تغییر چیدمان فضای داخلی و تغییر دکوراتیو منزلتان را انجام دهید.

چقدر باید هزینه کنید؟ چه ابزار و مواد اولیه ای لازم است؟ متریال شما از چه جنس ها و در چه حدی باید باشد؟

پاسخ تمامی این سوال ها در دستان شماست. خودتان همین الآن تعیین کنید چقدر می خواهید تغییرات ایجاد کنید؟

اگر از رنگ های سال قبل که دیوار های منزل را رنگ کرده اید چیزی باقی مانده همه را بیاورید. خب ببینید

چه رنگ هایی دارید؟ لجنی، کرم، مغز پسته ای، سفید. هر کدام هست و هر اندازه که هست خوب است.

به دور و برتان نگاه کنید. ببیند رنگ دیوار پشت ال ای دی منزلتان چیست؟ اگر سفید است، پس باید رنگی

مغز پسته ای یا لجنی انتخاب کرده، آن دیوار را به صورت کامل تغییر رنگ دهید.

نترسید. قلم مو به دست شوید. نقاشی دیوار هیچ کاری نداشته و بسیار راحت است. تمامی زوایا و سطوح

را به خوبی پاک کرده و شروع به رنگ زدن کنید. در حال رنگ زدن، خودتان هم حس خوبی خواهید داشت،

چون تغییر رنگ دیوار از همان ابتدا بسیار به چشم آمده و واقعاً جذاب و لذت بخش است.

حال که کمی رنگ زده اید، از دیوار فاصله گرفته و از دور، هنر خود را ببینید. دیدید چقدر راحت است و چه زیبا

می توان دکوراسیون و دکوراتیو را تغییر داد. ادامه دهید و کل دیوار را رنگ بزنید. پس از تمام شدن نقاشی دیوار،

وسایلی را که از دیوار دور کرده بودید سر جایشان بگذارید. حال باز هم از دور نگاه کنید. مراقب باشید از شدت

لذت پس نیفتید! واقعاً زیبا نیست؟ چقدر زمان برد؟ دیدید نهایتاً در یک یا چند ساعت می توان چنان تغییر

دکوراتیو را ایجاد کرد که نگو. اگر برخی از وسایل و عناصری که قبلاً کنار دیوار بوده الآن با رنگ دیوار جور نیست،

لازم به خرید وسایل جدید نیست. میزها و وسایل کنار سایر دیوارها را به اینجا آورده و امتحان کنید. مطمئن باشید

داخل منزل همۀ ما، آنقدر وسایل تزئینی هست که می توان با جابجا کردن هر کدام از آنها، نیازها را بر طرف کرد.

 

خودتان طرح های ابتکاری برای تغییر دکوراسیون و دکوراتیو جدید منزل ایجاد کنید

ایجاد طرح های بینظیر و بکر، طرح هایی غافلگیر کننده و چشم نواز، فقط جزءِ کارها و هنرهای طراحان دکوراسیون

داخلی نیست بلکه هر کدام از شما اگر بخواهید می توانید یک دکوراتور عالی و درجه یک باشید. کار سختی نیست،

کمی فکر کنید و مطالعه. طرح ها را بررسی کنید و آنهایی را که به نظر و تفکر و سلیقۀ شما نزدیکتر است را انتخاب

و برای اجرایی کردنشان، به بهترین شکل ممکن خود را آماده کنید.

چندین طرح منحصر به فرد و فوق العاده ای را که تا اینجای این مقاله ارائه شد می توانید در گوشه ای از ذهنتان داشته باشید.

حال با آن تصور و شناختی که نسبت به دکوراتیو و ابزار و امکانات تغییر و ایجادِ آن به دست آورده اید

می توانید موتورِ ابتکار خود را روشن کنید. از نوگرایی و خلق ایده های بی بدیل و ناب نترسید. خب تمام آن طراحانی

که به عنوان طراح دکوراتیو در حال کار هستند، دقیقاً مانند شما انسان و بشرند. شما هم می توانید با استفاده از

ذهن فعال و خلاق خود طرح هایی بینظیر خلق و اجرا کنید.

یکی از طرح های ابداعی شما می تواند این باشد:

طرحی متقارن از پانل سه بعدی و رنگ و نقاشی دکوراتیو

شاید هنوز خوب معنای این جمله را درک نکرده باشید. برای تفهیمِ بیشتر، روبروی دیوار حال پذیرایی منزل به ایستید.

خب در ذهنتان یک خط صاف از یکی از کنج های بالایی دیوار به صورت ضربدری به یکی دیگر از کنج های پایینی بکشید،

به گونه ای که دیوار به دو قسمت مساوی، البته به صورت ضربدری تقسیم شود. تا اینجای کار را مطمئناً خوب متوجه شده اید.

حال وقت تصمیم گیری بزرگی ست. ببینید طبق سلیقه و نظر شما، کدام قسمت را دوست دارید رنگ جدید و کدام قسمت

را پانل بچسبانید، نوع پانل را هم مشخص کنید. پیشنهاد ما یک طرح سه بعدی با طرحی از گل های بسیار بزرگ است که

اگر آن را به صورت نیمه یا نصف، نصب کنید، بسیار خیره کننده خواهد شد. نصفِ دیگر دیوار را هم که  قرار است رنگ کنید.

البته اگر بتوانید آن نصفۀ دیوار را که قرار است فقط رنگ کنید، نقاشی دکوراتیو کنید که دیگر غوغایی کرده اید نجومی.

طرحتان غیر قابل باور خواهد شد.

تصورش را بکنید طرحی بر روی یک دیوار، نیمی پنل دکوراتیو مشبک، نیمی دیگر رنگ همراه با تلفیقی از نقاشی دکوراتیو

که اعجوبه ای از طرح و رنگ و زیبایی خواهد شد.

حال که تصمیم خود را در مورد نوع پانل دکوراتیو و رنگ و نقاشی دکوراتیو گرفته اید به راحتی می توانید طرح بی نظیر خود

را با کمک افراد و شرکت های برترِ این کار در کمترین زمان ممکن اجرا کنید، چون پروسۀ طراحی را خودتان

به تنهایی طی کرده و حل و فصل کرده اید. پس از اجرا فقط ببینید و ببینید و ببینید و از این دیدنتان تا می توانید لذت ببرید.

 

شیشه های دکوراتیو هزاران بار زیبایی خیره کننده

شاید در گذشته از شیشه فقط برای استفاده در پنجره ها و درها استفاده می شد. بعدها کم کم شیشه ها

را برای استفاده در خودروها و سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما، قطار و… استفاده کردند. هرچه زمان به جلوتر

حرکت می کرد، با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف و مقاوم تری از شیشه ها تولید می شدند و کاربردهای

جدیدتری نیز برای آن ایجاد می شد. تا اینکه برخی طراحان معماری داخلی و دکوراتیو از شیشه برای ساخت

بلوک های شیشه ای برای ایجاد نما و دکوراسیون برتر در طراحی داخلی استفاده کردند. «شیشه های دکوراتیو»

یکی از آن ابداعات جالب و مهمی ست که تقریباً هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. این شیشه ها در بلوک های

کوچک در ابعاد مختلف مثلاً ۱۵ در ۱۵ یا ۲۰ در ۲۰ تولید شده و با استفاده از آنها می توان فضایی رؤیایی و شاعرانه

و نرم ایجاد کرد. حتماً در برخی فروشگاه های دکوراسیون و دکوراتیو دیده اید که  بلوک های مربعی در رنگ های مختلف

با طرح های متنوع را کنار هم و روی هم چیده اند. آنها همین شیشه های دکوراتیو هستند.

با این شیشه های دکوراتیو می توان فضای بین حال و آشپزخانه را به زیبایی از هم جدا کرد. حدودِ فضاها نیز مشخص شده

و دکوراتیو و دکوراسیون را تغییر و زیباسازی کرده ایم. همچنین می توان به زیبایی با چیدنِ این بلوک های بینظیر شیشه ای

با طرح های مختلف، فضاهای متفاوت در منزل را آن چنان زیبا و استادانه از هم جدا کرد که منزلی با مکان های متعدد برای

دورهمی، تلویزیون دیدن، بازی کردن کودکان و… داشته باشیم.

دیدید چقدر راحت می توان با همین بلوک های شیشه ای دکوراتیو طرح ها و فضاهای دنج و بکر و بینظیر ایجاد کرد؟

حتی می توانید سقف را با این شیشه های دکوراتیو طراحی و تغییر دکوراسیون کنید. با چنین طرحی وقتی ال ای دی های

سقف را روشن کنید، نورها آنچنان منعکس خواهند شد که تصور می کنید در دنیایی پرستاره زندگی می کنید.

استفاده و کاربرد شیشه های دکوراتیو در حدی زیاد است که می توان حالا حالاها در موردش صحبت کرد.

هر فکر و ایده ای دارید با آنها عملی کنید.

 

آیا می توان دکوراتیو و طراحی داخلی آشپزخانه را نیز دگرگون کرد؟

مسلماً پاسخ مثبت است اما چگونه و با چه ابزار و طرح هایی؟ حتماً شما هم زیاد دیده اید منازلی را که دارای

آشپزخانه ای به اندازۀ زمین فوتبال با کابینت هایی در حد و اندازۀ چند کانتینر کامیون، همراه با میزهای غذاخوری

به اندازۀ میز غذاخوری شاهان و فراعنه هستند.

همه می دانیم چنین منازل و خانه های لوکس و لاکچری وجود دارند. اگر شما هم دارای چنین منازل و آشپزخانه های

بزرگ و رؤیایی هستید، خب خوش بحالتان، اما اگر هم ندارید، هیچ اتفاقی نیفتاده، زندگی زیباست.

می توانید همین آشپزخانۀ زیبا و نقلیِ خود را با تدابیری آسان و هوشمندانه تغییر دکوراسیون و دکوراتیو دهید. با بعضی

تغییرات کوچک می توان تاثیرات بزرگ ایجاد کرد. مثلاً همراه با همسر و بچه ها، ابتدا کمی با دقت به آشپزخانه خیره شوید.

ببینید چگونه می توان تغییرات دکوراتیو و طراحی داخلی را ایجاد کرد و بیشتر در چه نقاطی می توان تمرکز و تغییرات بیشتری ایجاد کرد.

بهترین و ساده ترین تغییر، با تاثیرات بسیار بزرگ، نصب لامپ های هالوژن یا لامپ های ال ای دی و های

لایت زیر کابینت هاست. اگر این کار را انجام دهید به خوبی می توانید بعدهای مخفیِ آشپزخانۀ خود را که تاکنون از

وجود آنها بی اطلاع بودید ببینید. همین نورهای ملایم و زیبا حتی سرامیک های دیوار آشپزخانه را زنده خواهند کرد،

سرامیک هایی که تا قبل از این اصلاً به چشمتان نمی آمد.

بعد از این دکوراسیون و دکوراتیو زیبا اگر خواستید و بودجه اجازه داد می توانید میز غذاخوری را عوض کنید. بعد از این کار

بعضی از خرده ریزهایی را که همیشه جلوی چشم هستند عوض کنید یا حداقل جایشان را عوض کرده و از کاورهای زیبا

برای پوشاندنشان استفاده کنید. با همین کارهای سخت و ساده توانسته اید در دکوراتیو و نمای داخلی آشپزخانۀ نقلی

و دوست داشتنیِ خود، تغییرات و دگرگونی های بی بدیلی ایجاد نمایید، از تغییرات نترسید و لذت ببرید.

 

کدام کشورها در دکوراتیو حرف اول را می زنند؟

به سرعت و با قاطعیت می گوییم: شک نکنید که اروپایی ها در این زمینه، سرآمدانِ جهان هستند. آنها به خوبی

فهمیده اند که می توان با بهتر کردنِ فضای داخلی، به سمت بهتر کردن زندگی و روحیه پیش رفت. همیشه هم،

بحث بر سر پول در آوردن نیست، البته مقدار زیادی مربوط به پول و درآمد است اما همیشه و تمامِ ماجرا آن نیست.

اروپایی های باهوش می دانستند اگر در طراحی دکوراتیو و دکوراسیون و فضای داخلی و فضای بیرونی با قدرت و با

سرعتی بیش از دیگران حرکت کنند، پس از تسخیر بازار، این دیگران هستند که باید برای آموختن و دریافتِ علم این

کار به آنها مراجعه کنند. وقتی بازاری با قدرت و برنامه تسخیر شد، دیگر به این راحتی ها نمی توان بازار و دنیای جذاب

طراحی و اجرای آن را از دستِ قدیمی ها و ابداع کنندگان آن خارج کرد، مخصوصاً اگر آنها افرادی با اراده و قانونمند باشند.

کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان، آلمان، جمهوری چک، سوئد و سوئیس، دانمارک و بسیاری دیگر از کشورهای

اروپایی سال هاست دنیای دکوراتیو و دکوراسیون را تسخیر کرده اند و به نوعی با قراردادی نانوشته، انگار بازارهای جهان

را بین خود، به خوبی و استادانه تقسیم کرده اند. آنها توانستند با جذب بهترین طراحان داخلی و معماران چیره دست از

سراسر اروپا و آمریکا و همچنین سایر کشورها، موقعیت و برتری خود را با قدرت هر چه تمامتر تثبیت کنند که البته حقشان

نیز هست، چون با برنامه و مصمم بوده و با قانونمندی بی نظیر خود، بدون قانون شکنی با قدرت، تمامی قله ها را فتح کرده اند.

همین الآن شروع کنید به سرچ کردن در اینترنت. در مورد برترین شرکت های طراحی، دکوراتیو و دکوراسیون تا می توانید

جستجو کنید. ببینید چند شرکت برتر در سراسر جهان قرار دارد و از این تعداد چه تعداد در اروپا و بقیه در دیگر کشورها

و قاره ها هستند. آن وقت به خوبی خواهید فهمید برنامه ریزی، تلاش، قانونمندی و ابتکار در طراحی های بی نظیر،

چه نتایج خیره کننده ای خواهد داشت.

همین الآن که در حال خواندن این مطلب هستید، هزاران نفر از سراسر جهان در حال مذاکره با شرکت های بزرگ و

کوچک دکوراتیو و طراحی دکوراسیون هستند تا بتوانند طراحی های برتر را به آنها بسپارند. همچنین صدها بلکه هزاران

شرکت قدرتمند در حال تولید متریال و همچنین ابزار این کار هستند. این کار، دنیایی بزرگ و پیچیده همراه با گردش مالی

 

غیرقابل باوری را ایجاد کرده است که تصورش نیز بسیار سخت است.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی



:: برچسب‌ها: دکوراتیو,


پنج شنبه 25 مرداد 1397
ن : دکوری فروشی

دکوری یعنی؟

 

شاید اگر از برخی ها بپرسیم کلمۀ « دکوری » به چه معنایی ست، در ابتدا پوزخند زده و بگویند: سؤالی ساده و دارای جوابی ساده تر است. اما اگر از همانها بخواهیم کلمۀ دکوری را معنی کنند شاید نتوانند تعریفی درست و دقیق ارائه نمایند.

حال واقعاً این کلمه به چه معناست؟! به هر شیء و وسیله ای که از آن برای تزئین منزل اعم از اتاق ها، آشپزخانه و هر جای دیگری استفاده شود دکوری گفته می شود. همچنین از این کلمه می توان در مورد تمامی وسایلی که برای تزئین شرکت ها، سالن های بزرگ و کوچک مجالس و گردهمایی ها، لابی هتل ها و مجتمع ای مسکونی بزرگ و.. به کار برده می شوند، استفاده کرد.

پس دکوری یعنی استفاده از هر وسیله ای چه بی جان و چه جاندار ( مانند گلدان گل و... ) برای تزئین هر چه بهتر محل زندگی و یا کار، برای تلطیف روحیه و احساس بهتر نسبت به زندگی.

با این تعاریف می توان ذهنیت بهتری نسبت به این کلمه و کاربرد آن به دست آورد. خب! فهمیدن معنای این کلمه آیا کمکی به فهم بهتر و استفادۀ صحیح تر از انواع وسایل دکوری خواهد کرد؟

لزوماً نه! چون در این گونه موارد لازم نیست شما تعریف دقیق و اصولی و استاندارد یک چیز را حتماً به صورت کامل بلد باشید تا بتوانید از ابزار آن به درستی استفاده کنید.

به عنوان مثال در استفاده از انواع گل های زیبا و گلدان های متنوع و خوشرنگ، همینکه می دانیم می توان از آن برای تزئین و زیباسازی محل کار و زندگی استفاده کرد و گل ها ابزارهای جاندارِ بسیار مؤثری در تلطیف روحیه و کیفیت بخشیدن به زندگی هستند، کافی ست.

و اینجاست که هر فردی از هر قشری و با هر سطح سواد و تحصیلاتی، از گلدان های متعدد و گل های زیبا برای آرایش و زیباسازی محل سکونت یا کار خود بهترین استفاده را خواهد کرد. پس دیدیم که در بسیاری موارد بلد بودن و آگاهی از تعریف دقیق یک کلمه، آنچنان هم تأثیری در کیفیت استفاده از آن نخواهد داشت.

تنها زمانی می توان به دانایی و آگاهی از معنای یک کلمه مثلاً همین کلمۀ دکوری به عنوان یک اهرم برتری نسبت به دیگران امید داشت که قرار است به عنوان مثال یک محیط کاملاً استاندارد ایجاد کنیم با استفاده از انواع وسایل دکوری و شکل های متعدد آن با توجه به معیارهای زیبایی شناختی و برای نشان دادن تبحر خودمان به دیگران. همین!

به همین دلیل هنوز هم تعریف کاملاً مشخص و خاصی از انواع دکوری ارائه نشده است! مثلاً اینکه دکوری به چندین قسمت تقسیم می شود و انواع آن چنین است! اما هر شخصی با توجه به استانداردهای خود و علم خود نسبت به ابزار اطرافش می تواند تعداد مشخصی را ذکر و در مورد آنها صحبت و یا هر کدام را بازتولید و از آنها استفاده نماید.

دکوری ها می توانند حتی تغییر روند زندگی یک فرد را اعلام کنند، مثلاً زمانی که یک فرد به موضوع فوتبال علاقه ای نداشته و در محل زندگی اش هیچ وسیله ای که نشان دهندۀ علاقه به این ورزش باشد موجود نیست. اما به محض علاقمند شدن به فوتبال و تهیه کردن چند دکوری فوتبالی، موجودیتِ جدید خود را ابراز می کند. اینجا نیز هیچ نیازی به درک درست از تعریف کلمۀ دکوری نیست و فقط با استفاده از ابزارِ آن، می توان با دیگران ارتباط جدیدی برقرار و موضعِ جدید را اعلام کرد. به همین راحتی!

پس اطلاع از معنای دقیق یک کلمه، در بسیاری موارد، برای استفادۀ صحیح از ابزار آن لازم نیست و فقط دانشِ کلی نسبت به معنای آن برای بهره بردن از ابزار و وسایل آن عبارت، کافی ست.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده: طیب عالی



:: برچسب‌ها: دکوری,


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله ی دکوریجات و آدرس decoriforoshi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.